کد خبر : 134766
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
-

با این ۷ کلید بحران هویتی فرزندتان را حل کنید

با این ۷ کلید بحران هویتی فرزندتان را حل کنید
حتی شنیدن اقدام به خودکشی نوجوانی در آن سوی دنیا پدر و مادرها را دچار تشویش و نگرانی می‌کند، به خصوص پدر و مادرهایی که فرزند نوجوان و جوان در خانه دارند؛ اما چه چیزی باعث بروز این تشویش ذهنی برای والدین می‌شود؟

به گزارش سورپرس؛ والدینی که با شنیدن این اخبار با خودشان می‌گویند «ممکن است فرزند من دچار مشکلاتی بشود که اقدام به خودکشی کند؟» این فکر آنقدر آزار دهنده است که می‌تواند چندین روز ذهن را درگیر خود کند. ریشه این نگرانی از چالشی است با نام «بحران هویت».

بله ریشه این نگرانی‌ها بحران هویت است. نگرانی و اضطراب قطعا راه مواجهه با این مساله نیست، با ما همراه باشید تا ۷ کلید حل این مشکل را بدانید.

والدین آگاه
در عصر کنونی که بستر فضای مجازی و نشر اطلاعات گسترش یافته، لازم است والدین از تکنولوژی و داده‌های آن مطلع باشند، این راهکار هم برای جلب اعتماد فرزندتان لازم است و هم شما را از تله «دور خوردن» نجات می‌دهد.

تربیت آموزش‌پذیر
می‌توان گفت که آشنایی و یادگیری روش‌های تربیتی مهم‌ترین رکن فرزندپروری است، روش‌های تربیتی به ما می‌آموزند که در مواجهه با مشکلات و تعارضات فرزندمان چگونه بدون آنکه دستپاچه و مضطرب شویم، آن‌ها را حل و فصل کنیم. یک بستر خوب برای یادگیری موضوع مرکز تربیت مربی کرامت است،

منحصر به فرد بودن فرزندمان

حتما یادمان باشد که فرزند ما منحصر به فرد است پس هرگز او را با کسی مقایسه نکنیم! فرزندان ما هر کدام توانایی‌ها و ویژگی‌هایی دارند که لازم است آن‌ها را شناخته و پرورش دهیم. نوع استعداد آن‌ها مهم نیست مهم این است که باور داشته باشیم که فرزندانی در نوع خود توانمند داریم.

متناسب با سنش رفتار کنیم!
هر دوره سنی اقتضائات و ویژگی‌های خودش را دارد، رعایت این نکته ضروری است که رفتار ما متناسب با سن و نیاز فرزندمان تغییر کند. به طور مثال در نوجوانی فرزند احساس «مستقل شدن» دارد و خوب است که در مسائل مختلف با او مشورت شود، اینکه در هر سنی چه رفتاری با فرزندمان داشته باشیم و حد تعادل این رفتارها چیست، موضوعی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مطالعه
اینکه از قدیم گفتند بهترین دوست ما کتاب است، دلیل محکمی دارد و آن اینکه کتاب‌ها هدف‌گذاری شده و نقطه زن هستند و آنچه شما باید بدانید را بدون مطالب حشو و اضافه به شما انتقال می‌دهند؛ البته کتاب خوب؛ در امر تربیت از این مهم غافل نشویم.
برای مثال مجموعه کتاب «من دیگر ما» نوشته استاد «عباسی ولدی» و مجموعه کتاب‌های مهارتی نشر قرآن و اهل بیت نبوت که در سه دوره ۷ساله با نام‌های طیب گزینی، خیر گزینی و بلوغ عاطفی منتشر شده است که در مواجهه چالش‌های تربیتی به شما کمک می‌کنند.

هیچ وقت دیر نیست!
برخی از والدین فرزندشان به سن نوجوانی رسیده و احساس می‌کنند که زمان تربیت را از دست داده‌اند و ابراز پشیمانی و یاس می‌کنند اما باید بگوییم که نگران نباشید برای تربیت هیچ وقت دیر نیست کافیست قدم به قدم آموزش ببینید و پیش بروید، پس هرگز مایوس نشوید!

مهربان مقتدر
باید بدانیم که ما به عنوان والدین هرگز نباید محبت را از فرزندانمان دریغ کنیم، اما در عین حال محبت بی‌جا ممنوع! در مواقعی هم لازم است فرزندانمان، نه بشنوند! اما نیازی به عصبانیت و داد زدن نیست. بلکه مهربان، قاطع و همراه با گفت‌وگو، خط قرمز‌های خود را مشخص کنیم. محبت چیزی است که فرزند ما همیشه به آن احتیاج دارد. یادمان باشد برای داشتن فرزندانی خوب و موفق در آینده، امروز باید برای تربیتشان وقت و هزینه صرف کنیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.