کد خبر : 71594
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۵۴
-

مایکل فلین اعلام کرد؛

باید در آمریکا مانند میانمار کودتا شود

باید در آمریکا مانند میانمار کودتا شود
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت ترامپ اعلام کرد؛ باید کودتایی شبیه میانمار، در آمریکا اتفاق بیفتد تا منافع این کشور توسط نظامیان تامین شود.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت ترامپ اعلام کرد: باید کودتایی شبیه میانمار، در آمریکا اتفاق بیفتد. روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نوشت: فلین در نشستی در شهر دالاس ایالت تگزاس به این پرسش پاسخ داد که چرا آنچه در میانمار روی داد نمی‌تواند در آمریکا اتفاق بیفتد؟
این پرسش با فریاد شادی شرکت کنندگان در این نشست روبرو شد و فلین که در جمع طرفداران کیوانان QAnon شرکت کرده بود در پاسخ گفت: «دلیلی ندارد. منظورم این است که این اتفاق باید در آمریکا هم روی بدهد.»

طرفداران کیوانان خواستار کودتای خونین ارتش در آمریکا هستند. چنین کودتایی موجب سرنگونی دولت منتخب میانمار در اول فوریه با اتهام اثبات نشده تقلب رای دهندگان شد. این کودتا با مقاومت مردم روبرو شد و از آن زمان، اعتراض‌های گسترده‌ای ضد ارتش برگزار شده است.

بر اساس اعلام «انجمن کمک به زندانیان سیاسی میانمار» دست کم ۸۰۰ غیر نظامی از جمله دست کم ۴۰ کودک کشته و هزاران نفر دستگیر شده اند. ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا سال ۲۰۱۷ فلین را پس از کمتر از یک ماه خدمت در سمت مشاور امنیت ملی برکنار کرد. برکناری فلین به سبب مطرح شدن ادعای دروغ گفتن وی به مایک پنس معاون رئیس جمهور درباره ارتباطش با روسیه صورت گرفت.

قلین در زمان بررسی مولر به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعتراف کرد گناهکار است. ترامپ نوامبر سال گذشته فلین را عفو کرد. عفو فلین پیش از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری طبق درخواست فلین اعلام کند به پرونده جنایی وی رسیدگی نمی‌کند. فلین به یکی از شخصیت‌های مهم در فرضیه توطئه کیوانان تبدیل شده است.
وی سال گذشته با ارسال ویدیو در توییتر شعار‌های کیوانان را تکرار کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.