کد خبر : 97398
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
-

باز هم سری دیگر به نام غیرت بریده شد!

باز هم سری دیگر به نام غیرت بریده شد!
در راس امور تصمیم سازی و تصمیم گیری، غالبا کسانی قرار گرفته اند که زن را فقط در قالب یک همسر و یا مادر هویت بخشی می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از زنان دیپلماسی؛ دکتر سوسن صفاوردی فعال حوزه زنان نوشت: جلسه مصاحبه دکتری در شرایط کرونا و فضای مجازی برگزار می شود و اساتید خانم به نحوه ارزیابی و نمره های کیلویی برخی مصاحبه شوندگان اعتراض می کنند و یکی از آنها خطاب به استاد ارشد گرو ه مصاحبه کننده؛ می گوید؛ «آقای دکتر خدا را خوش نمی آید، اینها فردا در پست هایی قرار می گیرند و از جایگاه آن پست با این نوع از درک در امور می خواهند برای این مملکت تصمیم بگیرند، سواد درسی را هم نادیده بگیریم، سطح فهم را که نمیشود نادیده گرفت و بعد ادامه می‌دهد؛ به خدا من دیشب تا صبح از وجدان درد خوابم نبرده»!

استاد ارشد نگاهی به استاد خانم می اندازد و با استهزاء پاسخ می‌دهد: «تو بهتر است وجدانت برای شام شب شوهرت درد بگیرد» این استاد چندین دوره نماینده شهرشان در مجلس شورای اسلامی بوده است!!

و مشکل ما دقیقا همین جاست. در راس امور تصمیم سازی و تصمیم گیری، غالبا کسانی قرار گرفته اند که زن را فقط در قالب یک همسر و یا مادر هویت بخشی می کنند و نسبت به وظایفی که در این جایگاه برای او مدعی هستند، حقوق او را تعریف می کنند.

دقیقا نگاهی ارباب رعیتی که به نام ولایت پدر و شوهر بر دختر و زن اعمال می‌شود تا آنجا که اگر ولی تشخیص داد آبرویش رفته، خود را مجاز می بیند که شخصا اقدام کند. این نگاه به زن موجب شده است تا سالها لایحه تامین امنیت زنان و منع خشونت علیه آنان در کشوری با فرهنگ های مختلف بومی که غالبا با تمسک به این آداب بومی هر گونه تبعیض و خشونتی علیه زنان را توجیه می کنند، سرگردان نهاد قانونگذار باشد و زمینه برای سر بریدن و قطعه کردن زنان به نام شرف همچنان مهیا باشد.

یکی به نام آبروی پدر، یکی به نام آبروی همسر، یکی به نام آبروی برادر و خلاصه به نام شرف خانوادگی بکشند و قطعه کنند و سر ببرند و یکی هم به نام برتری جنسیتی هر توهینی را مجاز بشمارد و ما منتظر باشیم از مجلس نمایندگانی که اکثرا در همین فرهنگ های بومی رشد کرده اند، لایحه تامین امنیت زنان به سر انجامی برسد!

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.