کد خبر : 45777
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
-

بازگشت خواننده مشهور ترکیه به عرصه موسیقی نه سال پس از ترور

بازگشت خواننده مشهور ترکیه به عرصه موسیقی نه سال پس از ترور
ابراهیم تاتلیسس برنامه ی تلویزیونی خود را پس از نه سال غیبت آغاز کرد.

به گزارش سورپرس، ابراهیم تاتلیسس خواننده ی مشهور و محبوب کشور ترکیه پس از گذشت ۹ سال از ترور نافرجامش، با برنامه ی تلویزیونی معروف خود «ایبو شو» به عرصه ی موسیقی بازگشت. تاتلیس در این برنامه که این هفته  از شبکه استار ترکیه پخش شد گفت: «پس از ۱۰ سال، دوباره برنامه‌ مان را آغاز کردیم. نمی‌ دانم مردم از این برنامه استقبال می‌ کنند یا نه، اما اطمینان دارم که برنامه خوبی ساخته شده. برای این برنامه خیلی زحمت کشیدیم و افراد زیادی انتظارش را کشیدند. مردم کوچه و خیابان به من می‌ گویند تو فقط برو و در آن برنامه حضور داشته باش، همین برای ما کافی است.»

تاتلیس که به دنبال حمله ی مسلحانه ای که حدود ۱۰ سال قبل در استانبول به او شد دچار مشکلات حرکتی شده، در ادامه ی اظهاراتش گفت: «ترانه می‌ خوانم اما تارهای صوتی‌ ام تنبل شده‌ اند و تحریرهایی که می‌ خواهم را نمی‌ توانم اجرا کنم.» این خواننده ی مشهور در ادامه ی برنامه آهنگ «هایدی سویله» را اجرا کرد.

ابراهیم تاتلیسس که در ایران به «تاتلیس» مشهور است، متولد سال ۱۹۵۲ در ترکیه و مشهورترین خواننده ی این کشور است. وی اصالتاً از کُردهای ترکیه است. او در شانلی‌ اورفه ی ترکیه، شهری با جمعیتی متشکل از کُردها و عرب‌ ها، از پدری کُرد و مادری عرب زاده شد و علاوه بر زبان ترکی، به زبان‌ های عربی و کُردی نیز تسلط کامل دارد. مردم ترکیه او را با نام ایبو، شوی معروفش هم خطاب می‌ کنند.

ابراهیم تاتلیس گرچه با قطعات ترکی‌ اش مشهور شده ولی گهگاه به عربی و کُردی نیز خوانده‌ است. او تاجر، رستوران‌ دار، سازنده ی شوهای موسیقی تلویزیونی و فعال در زمینه ی گردشگری هم است و یک شبکه رادیویی خصوصی به نام تاتلیسس دارد. تاتلیس در پروژه‌ های ساخت‌ و ساز در کردستان عراق هم فعالیت داشته است. او در حال حاضر در شهر ازمیر ترکیه زندگی می‌ کند و رستوران تاتلیسس را در این شهر تأسیس کرده است. ابراهیم تاتلیس در سال ۲۰۱۱ به عنوان بهترین خواننده ی قرن ترکیه انتخاب شد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.