کد خبر : 53529
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
-

بازگشایی دانشگاه، عاملی برای افزایش شیوع کرونا

بازگشایی دانشگاه، عاملی برای افزایش شیوع کرونا
با گذشت ۳ هفته از بازگشایی دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای کلاس‌های حضوری،‌ میزان ابتلا به "کووید-۱۹" ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از سی‌ان‌ان،‌ بر اساس مطالعه جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ایالات متحده، شهرستان‌هایی با دانشگاه‌های بزرگ که در ترم پاییز کلاس‌های خود را حضوری برگزار کردند، با افزایش قابل توجه شیوع “کووید-۱۹” مواجه شدند.

یک تیم تحقیقاتی، به رهبری مرکزل کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا در گزارش هفتگی این سازمان نوشت: با گذشت ۳ هفته از بازگشایی دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای کلاس‌های حضوری،‌ میزان ابتلا به “کووید-۱۹” ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد.

در همین حال، محققان دریافتند میزان شیوع در شهرستان‌ هایی که دانشگاه‌ ندارند، ۵.۹ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین در شهرستان‌هایی که کلاس‌های دانشگاه‌های آنها به صورت از راه دور برگزار شد، میزان شیوع کرونا به ۱۷.۹ درصد رسید.

در این مطالعه،‌ معیارهایی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مد نظر قرار نگرفت و تنها چگونگی فعالیت‌ دانشگاه‌ها در این شهرها بررسی شد.

محققان این پروژه نوشتند: مدیران دانشگاه‌ها باید علاوه بر ادامه تلاش برای کاهش سرعت گسترش پاندمی “کووید-۱۹” در محوطه دانشگاه، با مسئولان منطقه‌ای برای تقویت کاهش شیوع کرونا همکاری کنند.

اما به طور کلی،‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در صفحه خود نوشت که در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه باید از ماسک استفاده کنند و حتما فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.