کد خبر : 119379
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
-

بازدید رئیس جمهور از بیمارستانی که ۱۷ سال معطل مانده!

بازدید رئیس جمهور از بیمارستانی که ۱۷ سال معطل مانده!
رئیسی، امروز پنجشنبه در سفر به پاکدشت، از طرح توسعه بیمارستان زعیم این شهرستان که عملیات اجرایی آن ۱۷ سال معطل مانده است، بازدید کرد.

به گزارش سورپرس، رئیس جمهور که صبح امروز پنجشنبه در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران به پاکدشت سفر کرده است، از طرح توسعه بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی زعیم این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و روند توسعه بخش‌های مختلف آن قرار گرفت.

 

بازدید رئیس جمهور از بیمارستان زعیم پاکدشت

این طرح با ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در ۷ طبقه، نیازمند تأمین اعتبار ۳۰۰ میلیاردی است که به گفته مسئولان طرح، در صورت تحقق اعتبار آن، تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این طرح که با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفت، دستور داد اعتبار لازم برای تکمیل آن در قالب بودجه مصوبات سفرهای استانی، تصویب و مراحل تکمیل آن، فوری انجام شود.

آقای رئیسی، همچنین با تأکید بر ضرورت تمرکز بیشتر بر حوزه بهداشت، خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کنار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بیمارستانی، این وزارت باید بر حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری، متمرکز شود.

بیمارستان زعیم پاکدشت با قدمت ۵۰ ساله و با ۱۲۲ تخت، در خروجی استان تهران و حاشیه جاده ترانزیت امام رضا (ع) واقع شده و هر روز، پذیرای حدود ۳۰۰ مراجعه کننده است.
قرار گرفتن این بیمارستان در حاشیه محور امام رضا (ع) و شهرک‌های صنعتی باعث شده است تا مراجعه بیماران ترومایی (بیماران ناشی از حوادث) به آن بسیار زیاد باشد که این موضوع به اضافه حضور بیماران کرونایی، لزوم تجهیز بیمارستان به دستگاه سی‌تی‌اسکن برای تأیید و تشخیص بیماری و اتخاذ روش‌های درمانی را ایجاب می‌کرد که به همت دولت سیزدهم، زمینه این مهم فراهم شده است و به‌زودی تحویل آن به شهرستان، ابلاغ می‌شود.
این بیمارستان به منظور انجام اعمال جراحی، به یک دستگاه لاپاراسکوپی نیز نیاز دارد که با پیگیری مسئولان، زمینه تحقق این مهم فراهم شده است.
در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دهم شهریور امسال، نیروی متخصص مورد نیاز این بیمارستان، به‌ویژه در حوزه طب اورژانس، تأمین شد.
به منظور افزایش خدمت‌رسانی به مردم و به علت کمبود تخت بیمارستانی، طرح ساخت بیمارستان جدید زعیم با ظرفیت ۱۲۲ تخت از سال ۱۳۸۵ با تلاش خیرین آغاز شده است.
این طرح، هم‌اکنون با پیشرفت ۳۳ درصدی همراه شده و شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت در حال ساخت آن است که با تکمیل آن، بخش مهمی از نیاز‌های این منطقه برطرف می‌شود.
انتهای پیام/۱۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.