کد خبر : 118447
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
-

قهرمانی سی‌ال، سه‌گانه و شش‌گانه پیش‌کش؛

بارسلونا دیگر هیچ احترامی در اروپا ندارد

بارسلونا دیگر هیچ احترامی در اروپا ندارد
شکست تلخ بارسا برابر بایرن مونیخ تبعات بسیاری برای این تیم خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، بارسا شب گذشته در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ورزشگاه نوکمپ میزبان بایرن مونیخ بود و با نتیجه ۰-۳ برابر این تیم شکست خورد.

این ششمین شکست متوالی بارسا برابر این تیم آلمانی بود و باعث شد که آنها برای دومین فصل متوالی از صعود به مرحله یک هشتم بازبمانند و راهی لیگ اروپا شوند تا به رقابت در این مسابقات ادامه دهند.

این حذف، ناکامی اروپایی دیگری برای این باشگاه است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ نمایش درخشانی در این عرصه داشت و حالا به نظر می‌رسد که این تورنمنت به جهنمی واقعی برای آنها تبدیل شده است.

شرایط به جایی رسیده است که هواداران بارسا هربار مطلبی را درباره لیگ قهرمانان می‌خوانند یا می‌شنوند باید با حسرت و ناراحتی نسبت به آن واکنش نشان دهند.

آنها حالا برای دومین سال متوالی باید برای قهرمانی در لیگ اروپا تلاش کنند، موضوعی که حداقل در حال حاضر برای هیچ‌کس مایه‌ی آرامش خاطر نیست. اما این هشداری جدی برای کسانی است که معتقدند احترام با جذب بازیکنان و امضای قرارداد به دست می‌آید و فضایی که برای ژاوی فراهم شده به شکلی است که باید او را وادار به درخشش در بالاترین سطوح لیگ قهرمانان کند.

ناراحت‌کننده‌ترین موضوع در حال حاضر این است که تقریبا هشت سال است که الگویی یکسان به کار گرفته شده و جواب نداده است. روندی که از فصل ۱۶-۲۰۱۵ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

پس از فتح پنجمین لیگ قهرمانان تاریخ این باشگاه با لوئیز انریکه، بارسا همچنان مدعی اصلی قهرمانی بود اما شکست برابر اتلتیکو مادرید در مرحله یک چهارم نهایی آن فصل کاملا غیرمنتظره بود. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که چنین اتفاقی رخ دهد.

شکست ۰-۳ در تورین در فصل پس از آن در یک چهارم نهایی، شکست معروف ۰-۳ برابر رم در ورزشگاه الیمپیکو در سال ۲۰۱۸، باخت دردناک و باورنکردنی ۰-۴ برابر لیورپول در سال ۲۰۱۹ و فاجعه باخت ۲-۸ برابر بایرن در لیسبون در سال ۲۰۲۰ همگی ادامه این روند بودند.

به نظر می‌رسید که بارسا حتی با حضور لیونل مسی در ترکیب تیمش نیز به هدف و رقیبی آسان در لیگ قهرمانان تبدیل شده است که تیم‌ها دیگر هراسی از آن ندارند. اما هنوز اتفاقات بدتری در راه بود.

فصل گذشته و امسال یک کابوس واقعی بودند. شاگردان ژاوی فصل گذشته در لیسبون برابر بنفیکا با سه گل شکست خوردند و همین نتیجه در دیدار برابر بایرن هم تکرار شد. آنها پس از ۲۱ سال از صعود به مرحله یک هشتم بازماندند.

این فصل با سرمایه‌گذاری و هزینه‌های قابل توجهی آغاز شد اما باز هم شرایط فرقی نکرد و این اتفاق دردناک بار دیگر برای این تیم تکرار شد تا تمام امید این تیم برای موفقیت دوباره در لیگ قهرمانان و برگرداندن احترامش در اروپا به سال آینده موکول شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.