کد خبر : 88586
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۱۴
-

بابایی کارنامی:

فضای بی‌اعتمادی وجود دارد/ مردم معتقدند که تکلیف آزمون‌ها از قبل معلوم است

فضای بی‌اعتمادی وجود دارد/ مردم معتقدند که تکلیف آزمون‌ها از قبل معلوم است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است، اگر می‌خواهیم به شکوفایی و رونق و توسعه برسیم، باید بین کارمندان دولت امید ایجاد کنیم.

به گزارش سورپرس؛ علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت استخدام های کشور در برنامه زنده سلام، صبح بخیر رادیو ایران گفت: این مساله بسیار آینده نگرانه است و بسیار مورد توجه دولت فعلی بوده است. تعاملات زیادی را با دولت قبل و دولت فعلی داشتیم و در طرح گفتمان سازی دولت جدید، مطرح شده بود و مزید بر علت شد که در دستور کار جدی کمیسیون اجتماعی قرار دادیم.

وی افزود: جلسات زیادی را با همکاران اداره استخدامی و اداری کشور داشتیم خوشبختانه معاون محترم رییس جمهوری و رییس اداره استخدامی و اداره کشور هم به جمع طراحان طرح پیوستند و مثالهایی که در کمیسیون اجتماعی از مصادیق مورد تایید همکاران ما بوده، زدند، نشان داد که ایشان هم نگاه ژرفی به این مساله داشتند.
بابایی کارنامی تاکید کرد: در این جلسه شخص ایشان در تعامل بین دولت و مجلس متعهد شده بود که ۴۵ روز کاری، به جای اینکه ما طرحی را آماده کنیم که بعدا از مصادیق اصل ۷۵ قانون اساسی باشد و شورای نگهبان ایراد اساسی برای تامین بار مالی خواهد داشت، داشته باشد ، چون ما به عنوان کارشناس اعتقادداریم که ما هر چقدر نگاه مثبت ببینیم، بار مالی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که نیروی انسانی در دستگاه های دولتی تعیین تکلیف شود. بالاخره ۱۷-۱۶ قرارداد از طریق غیر قانونی و غیر رسمی و اصلا هم معلوم نیست که با چه هدفی در دستگاه های اجرایی و دولت هستند، تعیین تکلیف خواهند شد. بالاخره در کشوری که بعد از ۴۲-۴۰ سال حداقل بعد از انقلاب یا قبل از انقلاب، سابقه کاری استخدامی در قانون اساسی است، باید در قوانین بالادستی باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دولت پذیرفته که این مساله بار مالی ندارد، عنوان کرد: مورد بحث است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که بار مالی دارد. جلسات بسیار خوبی برگزار شد و شخصا در این جلسات حضور داشتم. این پیام منطقی را اداره استخدامی و دولتی دریافت کرد. بسیاری از مراکز مثل مرکز پژوهش های مجلس، سازمان اداری استخدامی، مرکز پژوهش های دولت، دانشگاه های معتبر متخصص در این حوزه این جلسات را شروع کردند و امیدوار هستیم. انشاءالله فردا در دستور کار کمیسیون اجتماعی با حصور آقای لطیفی قرار می گیرد و همان وعده ۴۵ روزه انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم این بحث بسیار مهم و کارشناسی است. قرار شد لایحه بیاید و بدنه کارشناسی دولت برخوردار باشد و اولویت می دهیم. مجلسی ها در مسیر قانونگذاری می توانند کمک کنند. اولویت را به بدنه اجرایی می دهیم. اصل این مطلب به تعامل دولت و مجلس رسید و یک بار برای همیشه این بی بند و باری و افسارگسیختگی و بی نظمی در ساختار ادارات و سازمان اداری و استخدامی جمع می شود. وقتی مردم در خیابان من را می بینند و می گویم به آزمون های استخدامی مراجعه کنید، می گویند، آقای بابایی خدا خیرتان بدهد، اینها که تعیین تکلیف شده است. پارتی بازی است. مردم اعتقادی ندارند. فضای بی اعتمادی بین مردم وجود دارد. این حق مردم ایران نیست. حق دستگاه های اداری و دولتی نیست.

بابایی کارنامی در پایان بیان کرد: اگر می خواهیم به شکوفایی و رونق و توسعه برسیم، با تمام مشخصات طبق اسنادبالادستی باید بین کارمندان دولت امید را ایجاد کنیم. اگر مردم ناامید شوند، مردم از چه کسی می خواهند خدمت بگیرند در قالب ارباب رجوع یا صیانت از حقوق شهروندی که همیشه جزو شعارهای دولت ها بوده و هیچ کدام به آنها نپرداخته اند؟ فکر می کنند که دولت خودجوش و خودمختار به سمت توسعه می رود و مردم در یک مسیر دیگر هستند. دولت و مردم با هم رقابت کرده اند و هیچ وقت در کنار هم نبوده اند. باید در طول هم قرار بگیرند که ضعف های ساختاری را ترمیم کنند.

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.