کد خبر : 124770
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
-

از شرزود تمیروف تا جونیور براندائو

این خارجی‌های بنجل

این خارجی‌های بنجل
پرسپولیس در این چند سال اخیر بازیکنان خارجی زیادی جذب کرده که انگشت شمار بازیکن خوب از دل آنها در آمده است.

به گزارش سورپرس؛ زاوش محمدی در خبرآنلاین نوشت: در سال‌های اخیر بازیکنان خارجی زیادی به تیم‌های مختلف لیگ برتری آمده‌اند، اما شاید تعداد کمی از آنها توانسته‌اند عملکرد مناسبی داشته باشند. برای بررسی تک‌تک بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری زمان زیادی نیاز است، اما می‌توان به خارجی‌های پرسپولیس اشاره کرد، تیمی که به دلیل داشتن میلیون‌ها هوادار همیشه در کانون توجه قرار دارد.

خیلی‌ها از این بازیکنان بعدها از پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان شکایت کرده‌ و دردسرهای زیادی را برای این باشگاه ایجاد کردند. در سه، چهار فصل اخیر بازیکنانی چون ولادیمیر پریمیوف، رادوشوویچ، گادوین منشا، بشار رسن، بودیمیر، جونیور، تمیروف، هنانوف، صفروف، لوکادیا، گولسیانی و دیاباته پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده‌اند.

طبق اسناد باشگاه پرسپولیس که در سایت کدال منتشر شده است، رقم مجموع مبلغ قرارداد چهار بازیکنان خارجی سرخپوشان در این فصل (گئورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، لوکادیا و شیخ دیاباته) مبلغ ۵۴ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان بود.

در حالی که لوکادیا قراردادش را فسخ کرد و از پرسپولیس جدا شد و قرمزها لئاندرو پریرا را به عنوان جانشین این بازیکن جذب کردند.

در این مطلب به بررسی قرارداد بازیکنان خارجی و میزان بازدهی آن ها می پردازیم:

پریرا، لوکادیا می شود؟

لئاندرو پریرا مهاجم جدید پرسپولیس پس از ورود به تهران تست‌های پزشکی را انجام داد که این تست‌ها با موفقیت انجام شده و قراردادش را با این تیم امضا کرد. لئاندرو پریرا که به جای یورگن لوکادیا به پرسپولیس آمده، قرارداد یک فصل و نیمه با سرخپوشان امضا کرده تا بتواند در این تیم مشغول به بازی باشد.

در خصوص قرارداد این بازیکن گفته می‌شود که مبلغ آن یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود که معادل ریالی آن نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان خواهد شد! باید دید این مهاجم گرانقیمت در مدت زمان حضور در پرسپولیس چه عملکردی خواهد داشت و آیا می‌تواند همانند لوکادیا در امر گلزنی موفق باشد یا نه.

این خارجی‌های بنجل

لوکادیا؛ ستاره‌ای که زود خاموش شد

یورگن لوکادیا مهاجم هلندی یکی از باکیفیت ترین بازیکنانی بود که به پرسپولیس پیوست. او بازیکن اسبق آیندهوون و برایتون بود و در زمان حضورش در لیگ ایران نشان مهاجم ششدانگی است. او با اینکه چند هفته دیر به ترکیب پرسپولیس اضافه شد اما توانست در مدت زمان کم ۶ گل برای قرمزها به ثمر برساند و همچنان با گذشت ۱۹ هفته از لیگ برتر، او در صدر جدول گلزنان قرار دارد. دیاباته در حالی در صدر جدول گلزنان قرار دارد که قبل از هفته یازدهم از ایران خارج و قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد.

گفتنی است قرارداد لوکادیا با پرسپولیس مبلغی حدود یک میلیون دلار بود که گران‌ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس لقب گرفت.

این خارجی‌های بنجل

گولسیانی دژ محکم قرمزها

گئورگی گولسیانی در ابتدای فصل با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست. این مدافع گرجستانی که سابقه حضور در تیم‌های ذوب آهن، نساجی و سپاهان را در کارنامه دارد با رقم ۳۰۰ هزار دلار با این تیم قرارداد امضا کند. البته این قرارداد دو ساله است و در سال دوم ۲۰ درصد به آن اضافه خواهد شد.

گولسیانی با ۳ گلی که در این فصل برای پرسپولیس به ثمر رسانده نشان داده بازیکن با کیفیتی است که علاوه بر خط دفاعی، در امر گلزنی هم تبحر دارد.

این خارجی‌های بنجل

شیخ دیاباته آقای گلی که موتورش دیر روشن شد

شیخ دیاباته با دو گلی که در بازی مقابل صنعت نفت برای پرسپولیس موتورش برای گلزنی روشن شده و حالا خود را به عنوان گزینه خط اول قرمزها مطرح کرده است. دیاباته تا اینجای فصل تنها ۳ گل به ثمر رسانده و بیشتر فصل را مصدوم بوده است. قرارداد دیاباته با پرسپولیس برای یک فصل چیزی حدود ۳۷۵ هزار دلار است که به مراتب کمتر از قرارداد لوکادیا محسوب می‌شود. دیاباته درحالی به جدیدترین یاغی فوتبال ایران تبدیل شده که پیش از این بازیکنان خارجی مثل گادوین منشا، الونگ الونگ و هوار ملا محمد سابقه بازی برای هر دو تیم بزرگ پایتخت را داشتند.

این خارجی‌های بنجل

تاجیکستانی‌های معمولی

وحدت هنانوف و منوچهر صفروف دو بازیکن تاجیکستانی بودند که فصل پیش به پرسپولیس پیوستند و عملکرد خاصی از خودشان نشان ندادند. صفروف از جمع قرمزها جدا شد اما هنانوف در این تیم ماند و هنوز هم گاهی برای تیم گل محمدی بازی می کند.

این دو بازیکن با قراردادی ۳ ساله به پرسپولیس پیوستند و وحدت هنانوف و منوچهر صفروف روی هم زیر ۱۹۰ هزار دلار خرج روی دست قرمزها خرج گذاشتند.

این خارجی‌های بنجل

رادوشویچ نیمکت نشین پرهزینه

قرارداد بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات با پرسپولیس یکی از عجیب ترین قراردادهای تاریخ لیگ برتر است. این دروازه بان به دلیل دریافت نکردن مطالباتش ایران را ترک کرد و پس از چند هفته رسما اعلام کرد که قراردادش را فسخ کرده و خواهان دریافت ۹۵۰ هزار یورو شامل غرامت و مبالغ قراردادش شد. این قرارداد در دوره مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد به امضا رسیده است. در این قرارداد باشگاه پرسپولیس متعهد شده برای فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ۲۱۰ هزار یورو ، برای فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۲۵۰ هزار یورو، برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۲۶۰ هزار یورو و برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۲۷۰ هزار یورو به این باشگاه به عنوان دستمزد بپردازد.

در بخش دیگری از این قرارداد آمده است پرسپولیس هر فصل بابت هر کلین شیت یک هزار یورو، صعود به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰ هزار یورو و رضایت مدیرعامل و سرمربی ۲۰ هزار یورو به عنوان پاداش به این بازیکن بپردازد.

قرارداد رادوشوویچ و پرسپولیس در حالی با مبالغ فوق در سال ۱۳۹۸ با مدیرعاملی محمد حسن انصاری‌فرد برای سه فصل تمدید شده که در آن زمان این دروازه‌بان کروات فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را با مبلغ بسیار کم‌تر از ۲۱۰ هزار یورو قرارداد داشت اما انصاری‌فرد در اقدامی عجیب نه تنها مبلغ قرارداد این دروازه‌بان را به یکباره افزایش داد، بلکه سه فصل دیگر پرسپولیس را متعهد کرد تا با مبلغ ارزی سنگین، دروازه‌بان شماره دو خارجی خود را به خدمت داشته باشد.

این خارجی‌های بنجل

برزیلی بی کیفیت

جونیور براندائو یکی از بازیکنان خارجی بی کیفیت پرسپولیس در سالهای اخیر بود که در دوره کالدرون به این تیم پیوست. یکی از حواشی مهم درباره مهاجم پرسپولیس مبلغ قرارداد او با سرخپوشان بود که در بیشتر محافل ورزشی رقمی حدود ۵۵۰ هزار دلار عنوان می شد جونیور اما در مورد مبلغ قراردادش با پرسپولیس نظر دیگری داشت؛ این مهاجم برزیلی در واکنش به این موضوع که مبلغ قرارداد او ۵۵۰ هزار دلار اعلام شده، گفت: دوست ندارم در مورد مبلغ قراردادم صحبت کنم، فقط می گویم که مبلغ قرارداد من با پرسپولیس کمتر از ۵۵۰ هزار دلار است.

این خارجی‌های بنجل

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.