کد خبر : 93073
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
-

اینترنت امن و پرسرعت و ارزان جز حقوق شهروندی مردم است

اینترنت امن و پرسرعت و ارزان جز حقوق شهروندی مردم است
سخنگوی دولت گفت: اینترنت امن، پرسرعت و ارزان از نگاه دولت، جزو حقوق شهروندی مردم است و ما مکلف به تامین حق شهروندی مردم هستیم.

به گزارش سورپرس، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه، طرح حمایت حقوقی کاربران در فضای مجازی را طرحی مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس خواند و افزود: وزارت ارتباطات به عنوان نماینده دولت نکات و دغدغه‌های دولت که برگرفته از دغدغه‌های مردم بوده، در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مطرح کرده است.

وی تصریح کرد: دغدغه‌های مطروحه دولت در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها، مواردی نظیر میزان سرعت اینترنت، فعالیت کسب و کار و دسترسی آزاد به اطلاعات و مواردی از این دست است. بهادری ادامه داد: دولت در جلسه هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی بر گسترش توسعه و دسترسی اینترنت در مناطق روستایی و شهری تاکید کرد.

خبر‌های خوب ارزی در راه است
سخنگوی دولت گفت: مشکلی در تامین ارز نداریم، طبیعتا با همین مسیر مردم منتظر گشایش و خبر‌های خوب در حوزه ارز باشند.بهادری جهرمی در نشست خبری افزود: کشور در شرایط تحریمی است، اما نسبت به شرایط تحریمی با توجه به صادرات خوب نفت و کالا‌های دیگر مشکلی در تامین ارز نداریم.

وی با اشاره به ثبات در بازار ارز، گفت: دولت با جدیت سیاست ثبات در بازار ارز را پیگیری می‌کند و تامین ارز تولیدکنندگان و صنعتگران جزو ضروریات دولت است که این در بحث درخواست‌های ارز نیمایی قابل مشاهده است.

بهادری جهرمی همچنین به نحوه تامین ارز ترجیحی در گذشته اشاره کرد و افزود: ناکارآمدی سیاست‌های اقتصادی گذشته درخصوص نحوه تامین ارز ترجیحی گویای تصمیمات اشتباه و غلطی است که مردم امروزه درگیر وضعیت تورم آن هستند.

وی به اصلاح نحوه تامین ارز ترجیحی در مجلس اشاره کرد و گفت: با شروع کار دولت سقف تامین ارز ترجیحی تکمیل شده بود که دولت درخواست رسیدگی مجلس را با لایحه دوفوریتی برای افزایش منابع ارایه کرد و پس از مخالفت مجلس عملا دولت مکلف به اصلاح ساختار تامین ارز ترجیحی شد.

سخنگوی دولت افزود: هرگونه تغییر قطعی در روند تامین ارز و همچنین یارانه‌ها از این تریبون به مردم اطلاع رسانی خواهد شد البته دولت در این مدت اقدامات حمایتی خود را صورت می‌دهد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.