کد خبر : 140537
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
-

وزیر ارتباطات:

ایران جزو ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی است

ایران جزو ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی است
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پرتاب ماهواره به فضا ایران را جزو ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی قرار داده و انعکاس این کارها موجب امید در بین جوانان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس، عیسی زارع پور ظهر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان چهارباغ با اشاره به ظرفیت‌های زیر ساختی فرودگاه پیام مستقر در استان البرز اعلام کرد: این منطقه و فرودگاه بین‌المللی پیام از ظرفیت لازم برای استقرار شرکت‌های تولیدی بین‌المللی و تبدیل به قطب سرآمد اقتصاد کشور برخوردار است.

وزیر ارتباطات گفت: نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی به کرج و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نیازمند این است که این منطقه از نظر اقتصادی سرآمد کشور و منطقه باشد.

وی دیگر ظرفیت استان البرز را پارک علم و فناوری آن عنوان کرد و گفت: تقویت این پارک نیز می‌تواند یک ظرفیت بین‌المللی برای استان و همچنین کشور باشد و باید به تقویت هرچه بیشتر آن اقدام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: کشور امروز بیش از اندازه نیازمند کار و مجاهدت است و دشمن تمرکز کرده که ایران را عقب مانده معرفی کند که ما باید توسعه یافتگی کشور را به جوانان نشان دهیم.

وی، ایران اسلامی را در حوزه‌های مختلف سرآمد ارزیابی کرد و یادآور شد: نهمین پرتاب ماهواره به فضا، ایران را جز ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی قرار داده و انعکاس این کارها افزون بر بیان واقعیت‌ها موجب امید در بین جوانان خواهد شد.

پیشرفت ارتباطات ایران در دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسیده است

زارع پور تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مراکز فضایی کشور در همین استان البرز قرار دارد که عهده‌دار مرکز کنترل ماهواره‌های سنجش کشور است.

این مسؤول بیان کرد: پیشرفت ارتباطات ایران از ۲۳ درصد در آغاز دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسیده که نمونه بارز آن ساخت ربات جراحی پزشکی از راه دور است که به کشور اندونزی فرستاده شد.

زارع پور بر استفاده از پلتفرم‌های داخلی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز فقط ۱۵ نفر در شهرستان چهارباغ از کابل نوری استفاده می‌کنند که انتظار داریم تا سال آینده این جمعیت به ۴۰ هزار نفر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هم اکنون روزانه ۱۷.۵ میلیون کاربر از شبکه اجتماعی ایتا استفاده می‌کنند که این آمار در ماه به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

زارع پور با بیان اینکه توسعه شبکه دولت الکترونیک از برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: درزمان حاضر فقط ۳۰ میلیون نفر از شبکه استفاده می‌کنند که باید تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام مردم ایران بی نیاز از مراجعه حضوری خدمات مورد نیاز خودشان را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنعت فضایی کشور امروز از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و رئیس جمهور پس از ۱۱ سال شورای عالی فضایی را برگزار کرد.

زارع پور یادآور شد: کشور ما امروز با رشد اقتصادی ۶ درصد تورم را از ۶۰ درصد به زیر ۴۰ درصد رسانده و به دنبال تک رقمی کردن تورم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.