کد خبر : 135579
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
-

ایرانی‌ها چند میلیارد دلار به اقتصاد امارات تزریق کرده‌اند؟

ایرانی‌ها چند میلیارد دلار به اقتصاد امارات تزریق کرده‌اند؟
ایرانی‌ها با جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر در امارات به گفته منابعی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کرده‌اند. از این رو، بهتر است بیشتر بر زدودن عوامل خروج سرمایه از کشور تمرکز شود.

به گزارش سورپرس؛ امارات جزو سه شریک تجاری نخست ایران است، اما غافل از این که کفه تراز تجارت دو جانبه کلا به نفع امارات سنگینی می‌کند و سال گذشته از حدود ۲۴ میلیارد دلار حجم تجارت دو کشور، بیش از ۱۸ میلیارد دلار آن صادرات امارات و ۵ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار صادرات ایران بوده است. البته ناگفته نماند که تراز تجاری دو کشور تا چند سال قبل تقریبا مشابه بود.

به گزارش عصر ایران، در کل، ۱۰۰ میلیارد دلار برای اماراتی‌ها رقمی نیست که نخواهند در خارج سرمایه‌گذاری کنند؛ به ویژه که تاکنون ارزش سرمایه‌ای سرمایه‌گذاری‌های امارات در خارج به ۷ تریلیون درهم یعنی حدود دو تریلیون دلار رسیده است. اما این رقم به دلایل پیشگفته فعلا نصیب ایران نخواهد شد. البته در مقابل ایرانی‌ها با جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر در امارات به گفته منابعی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کرده‌اند. از این رو، بهتر است بیشتر بر زدودن عوامل خروج سرمایه از کشور تمرکز شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.