کد خبر : 56622
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
-

ایجاد ۹۲ طرح خود اشتغالی برای معلولین زنجانی

ایجاد ۹۲ طرح خود اشتغالی برای معلولین زنجانی
مدیر بهزیستی شهرستان زنجان در ارتباط با کارآفرینی و حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت گفت: از ابتدای سال جاری ۹۲ طرح خود اشتغالی و ۴۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به ۴۲ نفر از افراد دارای معلولیت پرداخت شده است.

به گزارش سورپرس، رزاق منافی، مدیر بهزیستی شهرستان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری با اشاره به اقدامات مختلف بهزیستی به گروههای هدف خود افزود:  در زمان حاضر  بهزیستی شهرسنان به بیش از ۳۰۰ مددجوی زنجانی خدمات  ویزیت در منزل و ارتقای سلامت جسمانی و روانی بیماران تحت پوشش  ارائه می کند.

وی اضافه کرد: مراکز ارائه دهنده خدمات منزل با توجه به  دریافت یارانه از بهزیستی بصورت ماهانه در منزل ۱۵۰ توانخواه ذهنی، ۱۰۰ بیمار اعصاب و روان و ۶۰ سالمند حضور یافته و نسبت به ارائه خدمات پزشکی، توانپزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی و مشاوره روانپزشکی اقدام می کند.

این مسوول با اشاره به اینکه مراکز شبانه روزی بهزیستی بهزیستی  از جمله مراکزی که بی وقفه به فعالیت خود ادامه می دهند ادامه داد: در زمان حاضر ۶۸ نفر در مرکز سالمندان، ۲۹۲ نفر درمراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، ۱۴۵ نفر درمراکز نگهداری معلولین ذهنی، ۳۵۰ نفر در کمپ های ترک اعتیاد اجباری و اختیاری و ۵۲ نفر نیز در مراکز شبه خانواده بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: خدمات مراکز برقرار و پرسنل ضمن ارائه خدمت معمول به علت الزامات و رعایت پروتکل های بهداشتی خاص تمام سعی و همت خود را برای تضمین سلامت مددجویان و محافظت مراکز از ورود ویروس کرونا اعمال می کنند ک تا کنون موفقیت های خوبی در این زمینه کسب شده است.

منافی افزود: یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه  افراد دارای معلولیت در دی سالجاری و با تعرفه مصوب جدید هیات وزیران پرداخت شده  است.

منافی با اشاره به اینکه پذیرش در مراکز تحت نظارت بهزیستی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می گیرد، خاطر نشان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه توانبخشی ۳۲ جلسه کمیسیون پزشکی تشکیل و برای ۳۷۵ نفر نیز کارت معلولیت صادر شده  و ۵۰۴ نفر در مراکز شبانه روزی پذیرش شده و ۴۶۱  نفر نیز از خدمات مراکز روزانه توانبخشی بهره مند شده اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.