کد خبر : 125462
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
-

ایجاد ۱۴ هزار شغل برای گروه های هدف بهزیستی خراسان رضوی

ایجاد ۱۴ هزار شغل برای گروه های هدف بهزیستی خراسان رضوی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی و استقلال مددجویان، بیش از ۱۴ هزار شغل برای افراد تحت پوشش این اداره کل طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ایجاد گردیده است.

به گزارش سورپرس، مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان تعهدات اعلام شده در راستای تسهیل‌گری در ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی برای سال‌جاری تعداد ۸۹۷۱ نفر بوده که در ۱۰ماهه اول امسال توانسته‌ایم ۸۵ درصد این هدف را محقق سازیم و تاکنون برای ۷۶۳۱ نفر اشتغال ایجاد گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بابت راه اندازی طرح‌های اشتغال با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله در قالب خود اشتغالی، خانگی و کارفرمایی به مددجویان تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: وظیفه بهزیستی در زمینه توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات و ایجاد راه‌های دیگر تسهیلگری اشتغال ازجمله پرداخت سرمایه کار، تشکیل گروه‌های همیار، خودیار و… می باشد. ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان بهزیستی به ویژه برای معلولان جزو اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان است. چرا که مددجویان معتقدند اگر جایی مشغول به‌کار شوند حتی نیاز به حمایت بهزیستی هم نخواهند داشت؛ بنابراین بهزیستی با صنایع بزرگ، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها رایزنی کرده که در صورت بهره‌مندی از مددجویان بهزیستی از امتیازات متعددی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه ارتقاء کارایی یکی از مشوق‌های بیمه‌ای برای به‌کارگیری مددجویان بهزیستی است، گفت: براساس ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق معلولان به کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت جویای کار را در مراکز کسب و کار خود جذب و به‌کارگیری کنند، در طول دوران اشتغال افراد مذکور، کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت با رعایت شرایط مندرج در این آیین‌نامه پرداخت خواهد شد.

فیروزی افزود: آمار مددجویان متقاضی برخورداری از اعتبارات مشوق‌های بیمه‌ای از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۶۴۴ نفر بوده است. سازمان تامین اجتماعی ۳۰% حقوق کارگرانی که نزد کارفرمایان بخش خصوصی کار می‌کنند را در هر ماه به‌عنوان سهم بیمه کارفرما از آنها اخذ می‌نماید. چنانچه کارفرمایان از نیروهای تحت پوشش بهزیستی به‌کار گیرند و بنابر قانون کار حقوق پرداخت نمایند. سازمان بهزیستی ۲۰% سهم کارفرما و ۳% درصد سهم بیکاری را تحت عنوان بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌نماید. برای معلولین این پرداخت تا زمان بازنشستگی و برای غیرمعلولین تا ۵ سال است.

وی در خصوص مددجویان و معلولینی که نسبت به ایجاد اشتغال خود، به‌صورت انفرادی اقدام نموده‌اند، گفت: حق بیمه سهم خویش فرمایی این افراد توسط بهزیستی پرداخت می‌گردد. کلیه افراد جامعه هدف که بعد از طی فرآیند آماده سازی شغلی وارد بازار کار شده و نسبت به ایجاد اشتغال به صورت انفرادی اقدام نموده و خود را بیمه شغلی نموده‌اند، می‌توانند از این مشوق‌ استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.