کد خبر : 132080
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
-

مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران خبر داد

اولین «همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» برگزار می شود

اولین «همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» برگزار می شود
زهره عزیزی از برگزاری «اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» درروز سه شنبه 9 خردادماه 1402 درتالار فردوسی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران؛ دکتر زهره عزیزی مدیرمرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با اعلام مطلب اظهارداشت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران درجهت همسویی با سند چشم انداز ۱۴۰۴و همگامی با سیاست‌ها و اهداف برنامه راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز و نیز در راستای ماموریت های پیشگیرانه خود در جهت افزایش شاخص های بهداشت روان و ارتقای سواد سلامت «اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» را به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند.

وی گفت: دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشورلازم است با استناد به اصول بنیادینی چون “مسئولیت پذیری اجتماعی” و ” تاثیر گذاری اجتماعی” در ترویج هنجارهای رفتاری سلامت بخش وسبک زندگی سالم نقش پیشگامانه داشته باشد. از همین رو تصویب خط مشی « دانشگاه بدون دخانیات» نه تنها ترویج محیط دانشگاهی سازگارتر با محیط زیست و کاهش خطرات مرتبط با سلامتی مانند سرطان، عفونت های تنفسی و سایر بیماری ها در دانشجویان است , بلکه در نگاهی متعالی تر هدف فرهنگ سازی در سایر مراکز آموزش عالی , سازمان ها, نهادها و عموم جامعه با هدف ارتقاء شاخص های سلامت را فراهم می کند.

عزیزی گفت:  در این همایش کوشش می شود در گفتمانی علمی ضرورت دانشگاهی عاری از دخانیات تبیین شده, علاوه بر آن سخاوتمندانه محتواهای آموزشی که سال ها روی آن تدوین و کار علمی صورت گرفته توزیع شود که این مهم خود گامی برای ایجاد حساسیت و آگاه سازی برای کنترل دخانیات است, چون اجرای گام اول این سیاست متمرکز بر آموزش است.
مدیرمرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران همچنین گفت: همه ما می دانیم بسیار منطقی است که ابتدا بهتر است برای پیشگیری اقدام کنیم تا اینکه بخواهیم برای درمان و پیامدهای منفی هزینه کنیم.

گفتنی است: دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، دکترعلیرضا وجهی معاون دانشجویی و رییس سازمان خدمات دانشجویی، دکترابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکترشهبازی مشاوررییس دانشگاه و رییس مرکز حوزه ریاست وروابط عمومی و دکتر زهره عزیزی مدیرمرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سخنرانان این همایش هستند. همچنین دکترمنصوررنجبرمدیر بخش بیماری های غیرواگیر بهداشت روان دفترسازمان بهداشت جهانی، دکترحسن آذری پورماسوله پزشک و دکترای تخصصی مدیریت سلامت ومحقق کنترل دخانیات، دکتر آرش نیک خلق پزشک درمانگراعتیاد به نیکوتین مرکز ملی مطالعات اعتیاد و دکتری تخصصی مطالعات اعتیاد، دکترمحمد رضا مسجدی مدیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور و مهندس بهزاد ولی زاده رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات در میزگرد تخصصی همایش حضور دارند.

 

https://uut.ac.ir/files/publicrelations/images/1402/3/1__1685277239658.jpg

اولین « همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران و با همکاری سازمان جهانی بهداشت، دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت بهداشت، مرکز سلامت محیط کار، دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و کانون همیاران سلامت روان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.