کد خبر : 75622
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

اولین جشنواره دانش آموزی همتا برگزار می‌شود

اولین جشنواره دانش آموزی همتا برگزار می‌شود
اولین جشنواره دانش آموزی همتا (همراه تابستان) با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و رشد مهارت‌های علمی و عملی دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها به صورت مجازی در تابستان ۱۴۰۰ ویژه کلیه مقاطع دانش آموزی دبستان و دوره اول و دوم دبیرستان برگزار می‌شود.

به گزارش سورپرس، الناز فطیرخورانی دبیر جشنواره دانش آموزی همتا گفت: ثبت نام اولین جشنواره دانش آموزی همتا در رشته‌های مختلف علمی در ۵ محور سمینار‌های علمی، دستاورد‌ها و اختراعات، کسب و کار، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت hamrahschool.ir از اول تابستان آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد، داوری و ارزیابی آثار نیز در پایان تابستان در روز‌های ۲۴ الی ۲۶ شهریورماه برگزار خواهد شد. انشالله مراسم اختتامیه و اهدا جوایز به منتخبین این رویداد دانش آموزی به صورت حضوری در مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با ماه ربیع الاول برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش سمینار‌های علمی دانش آموزان می‌توانند در گرایش مختلف در رشته‌هایی همچون علوم شیمی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم زیستی، علوم فیزیک و نجوم، محیط زیست، علوم ریاضی، فنی و مهندسی، هنر، معماری و شهرسازی، نانوتکنولوژی، علوم دینی و معارف اسلامی، ادبیات و آفرینش ادبی شرکت کنند و پروژه‌های علمی خود را ارائه نمایند. دانش آموزان در محور دستاورد‌ها و اختراعات، می‌توانند دستاورد علمی و اختراعات و نوآوری‌های خود را ارائه کنند.
فطیرخورانی اظهار کرد: در محور کسب و کار گرایش‌های کارآفرینی، بازاریابی، مسئولیت اجتماعی، مهارت‌های نوین کسب و کار و استارتاپ برنامه ریزی شده است و دانش آموزان می‌توانند در این بخش کسب و کار‌های مدرسه‌ای خود را ارائه کنند.

دبیر جشنواره دانش آموزی همتا تصریح کرد: دانش آموزان در محورکامپیوتر و تولید محتوای دیجیتال می‌توانند در گرایش‌های کامپیوتر و برنامه نویسی، شبیه سازی، بازی سازی، حل مسئله بر بستر اینترنت اشیا، محتواسازی رسانه، تولید فیلم و انیمیشن، موشن گرافی، طراحی گرافیکی و اینفوگرافی شرکت کنند و همچنین در بخش سخنرانی علمی tedtalks می‌توانند یک موضوع علمی را با بیانی خلاقانه و جذاب ارائه نمایند.

به گفته او، دستاورد‌ها و پروژه‌های دانش آموزان توسط برترین اساتید داوری خواهد شد و به گروه‌های برگزیده و مدارس فعال علاوه بر جوایز نفیس نقدی در مجموع به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات جشنواره و لوح تقدیر و اکانت عضویت در سامانه مدرسه همراه نیز اهدا خواهد شد.

فطیرخورانی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش، جامعه تعلیمات اسلامی، شرکت برق منطقه‌ای تهران، مدرسه پرس، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه آموزشی ایتات، جشنواره فرهیختگان جوان واحد علوم و تحقیقات، سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، کانون مدارس اسلامی، امور کل ورزش و جوانان استان تهران، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و کلی ارگان و نهاد علمی و فرهنگی کشور حامیان جشنواره هستند.

گفتنی است علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم hamrahschool.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.