کد خبر : 122932
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
-

ریس پلیس راهور فراجا:

انضباط ترافیکی نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد

انضباط ترافیکی نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد
رییس پلیس راهور فراجا با تاکید بر برقراری انضباط ترافیکی در مسیرهای کشور گفت: این عامل نقش بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دارد.

به گزارش سورپرس، سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در همایش همیاران بانوان پلیس راهور با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته عامل انضباط ترافیکی بسیار مهم است، گفت: بالغ بر ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در بیش از ۲۹۷ هزار کیلومتر و ۱۰ هزار و ۴۵۰ شهر تردد می کنند که ۵۱ میلیون نفر از هموطنان دارای گواهینامه رانندگی هستند.

وی افزود: اگر پلیس به عنوان ناظر اجتماعی در جاده های کشور نقش ایفا نمی کرد روزانه شاهد اتفاقات ناگواری بودیم.

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه عواملی همچون مدیریت، وسیله نقلیه و راه نقش بسزایی در وقوع تصادفات دارند، گفت: نقش مدیریت همچون دولت و مجلس در کاهش و یا افزایش تصادفات نقش بسزایی دارند و اگر خودرو استاندار و همچنین راه ایمن داشته باشیم و در آن سو اگر مجلس قوانین منسجمی در حوزه انضباط ترافیکی تصویب کنند حتما شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار عنوان قانون داریم، گفت: برخی از این قوانین کهنه شده و بیش از ۳۰ سال از عمر این قانون می گذرد که حتما باید این قوانین بازنگری شود.

سردار هادیانفر گفت: حوزه دوم عامل انسانی است که عمدتا تا ۹۲ درصد تاثیرگذار است همچنین در ۸۵ میلیون جمعیت کشور همه به نوعی کاربر ترافیکی هستند که قطعا نقش آموزش و تعلیم در این حوزه انکار ناپذیر است همچنین برطبق آمارها ۱۸ درصد طرح همیاران در کاهش آمار سوانح اثر بخشی داشته است.

وی با بیان اینکه حوزه سوم وسیله نقلیه است، افزود: باید روی ایمنی و کیفیت متمرکز شویم و نباید درصورت غفلت راننده خودرو، عامل اصلی سوانح باشد.

به گفته هادیانفر حوزه چهارم راه و حوزه پنجم قوانین و مقررات است، اما برخی از قوانین ما بازنشسته شده است و باید قوانین جدید و مجازات های جایگزین شود.

وی با بیان اینکه بیش از هشت درصد از تصادفات به تولید ناخالص ملی ما ضربه می زند، گفت: در صورت فوت هرفرد در تصادفات ۸.۳ دهم میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود چه سازمانی در کشور مسئول این امر است؟ باید از خودمان شروع کنیم با احتیاط رانندگی کنیم اگر سرنشین هستیم از کمربند ایمنی استفاده شود و اگر عابر هستیم به قوانین احترام بگذاریم.

همچنین معاون اجتماعی پلیس راهور در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک و گرامیداشت روز زن گفت: این طرح در سال ۹۸ و با هدف  آموزش و فرهنگ سازی در خانواده و همچنین جلب مشارکت های اجتماعی بانوان آغاز و تا به امروز در حال انجام است.

سرهنگ سیروس حسن زاده بهبود فرهنگ صحیح رانندگی را از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر تحت آموزش طرح قرار گرفته و سال بعد این تعداد به دو برابر می رسد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.