کد خبر : 115097
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
-

انصراف استرالیا از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

انصراف استرالیا از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳
فدراسیون فوتبال استرالیا کناره‌گیری خود از نامزدی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از سایت فدراسیون فوتبال استرالیا، در اردیبهشت امسال چین اعلام کرد از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انصراف داده است. سران دولت چین شرایط مربوط به کرونا را دلیل صرف نظر از میزبانی این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. هند، اندونزی، تایلند و کره‌جنوبی رقیبان چین برای میزبانی از جام ملت‌های ۲۰۲۳ بودند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تصمیم در مورد میزبانی این مسابقات در زمان مناسب مشخص خواهد شد.

فدراسیون فوتبال استرالیا یکی از نامزدهای میزبانی در این دوره از رقابت‌ها بود ولی این فدراسیون با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا از این رقابت کناره‌گیری کرد و عنوان کرد قصد دارد برای میزبانی جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۶ نامزد شود.

 

انصراف استرالیا از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

این در حالی است که کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن به نیکان اسپورت گفت: فدراسیون فوتبال ژاپن به طور غیررسمی در مورد امکان جایگزینی چین به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال آینده با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط بوده است. ژاپن چهار بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است و پیش از این در سال ۱۹۹۲ میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت که تنها ۸ تیم در آن شرکت داشتند.

در کنار ژاپن فدراسیون فوتبال اندونزی، فدراسیون فوتبال کره جنوبی و فدراسیون فوتبال قطر خواهان جانشینی چین به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شدند.

کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای آینده با بررسی دقیق امکانان این کشورها، میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.