کد خبر : 43234
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
-

انسولین بیماران دیابتی استان مازندران تامین شد

انسولین بیماران دیابتی استان مازندران تامین شد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی استان تامین شده و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش سورپرس، دکتر محمدرضا شیران، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه در گفت و گویی خبری افزود که با توجه به شرایط کنونی ، انسولین در داروخانه های با مدارکی که تایید کننده دیابتی بودن فرد باشد در اختیار قرار می گیرد و مشکلی از لحاظ تامین یا دوز مصرفی تجویزی پزشکان وجود ندارد.
وی گفت که در یک ماه اخیر ۶۱ هزار و ۲۰۰ دوز انسولین قلمی که به دلیل سهولت در تزریق مورد استقبال بیماران دیابتی بوده در داروخانه ها توزیع شد تا در اختیار این بیماران قرار گیرد.
او افزود : علاوه بر این ، برای داروخانه هلال احمر استان نیز مقادیری انسولین قلمی تامین شد تا هرگونه نگرانی در باره تامین انسولین برای بیماران خاص و زمینه ای از جمله بیماران دیابتی وجود نداشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : به طور کلی در استان مشکلی در تامین انسولین برای بیماران دیابتی نداریم و کمبود این دارو پیش از این به دلیل استقبال بیماران در استفاده از نوع قلمی آن بوده که برطرف شده است.

وی اضافه کرد : البته توزیع انسولین بین بیماران دیابتی تابع شرایط خاص از جمله تایید مدارکشان از سوی داروخانه هاست و میزان توزیع نیز بسته به تجویز پزشک برای یک دوره یک ماهه دارد.

شیران از بیماران دیابتی که برای کنترل بیماری انسولین تزریق می کنند ، خواست تا با مراجعه به داروخانه های معتمد در سطح شهرستان ها و مرکز استان سهمیه خود را دریافت کنند.
وی یادآور شد : انسولین برای تمام بیماران دیابتی توصیه نمی شود و این دارو برای بیماران دیابتی نوع یک و آن دسته از بیمارانی است که دیابتشان با داروهای دیگر مانند قرص متفورمین و مشابه آن قابل کنترل نیست و پزشک معالج هم باید تجویز کند.

بر اساس آمار رسمی ، تاکنون ۲۸۰ هزار بیمار دیابتی در مازندران شناسایی شدند که حدود ۶۱ هزار نفر از آنان برای کنترل بیماری از انسولین استفاده می کنند.

پیش بینی می شود ۱۲ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مازندران دیابتی باشند. مازندران رتبه دهم کشور را در آمار بیماران دیابتی دارد.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.