کد خبر : 99173
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۱۸
-

انجام همه تلاشها برای انتقال ایرانیان در اوکراین

انجام همه تلاشها برای انتقال ایرانیان در اوکراین
سخنگوی وزارت امور خارجه بااشاره به برقراری حکومت نظامی در کی اف تاکید کرد: همه تلاشمان را برای انتقال ایرانیان در اوکراین انجام می‌دهیم.

به گزارش سورپرس، خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ی کشورمان در گفت و گویی تلویزیونی افزود: شرایط اوکراین به طرز فوق العاده ای جلو می رود و تمام تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته برای این بوده که ما بتوانیم ایرانیان و دانشجویان را از شهرهای پر خطر دور کنیم در مرحله اول و دوم آنها را از کی یف خارج نماییم.
او ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای خروج ایرانیان ساکن در اکراین بکار بسته ،حتی تمام ماشین ها و امکانات سفارت را هم در اختیار دانشجویان و ایرانیان مقیم این کشور قرار داده که از خارکف و شهرهای دیگر به کی اف بروند و عازم شوند.

خطیب زاده تصریح کرد: امروز حدود ۲۰۰ دانشجو با هماهنگی های صورت گرفته از سوی سفارت ایران در اکراین بوسیله قطار ،به مرزهای غربی اعزام شدند، این در حالیست که صفوف خروج نفرات از طریق مرز لهستان به ۷ یا ۸ کیلومتر می رسد.حدود ۳۰ نفر از دانشجویان ایرانی تا دقایقی قبل در اقامت گاه های لهستان اسکان داده شده اند.

او از برقرای حکومت نظامی در کی اف پایتخت اکراین خبرداد و افزود: از ساعت ۵ عصر امروز تا ۸ صبح دوشنبه عملاً امکان اعزام بقیه دانشجویان و ایرانیان مقیم نیست بنابراین سفارتخانه ایران ، برای اقامت آنها مکانهای امن را شناسایی کرده است و این افراد را در آنجا اسکان می دهد.

او درخصوص انتقال ایرانیان از طریق خط پروازی هم گفت: احتمال زیاد اگر تعداد ایرانیانی که در این صف ۱۰ کیلومتری ورود به لهستان هستند قابل توجه شود،فردا پرواز اختصاصی ترتیب داده خواهد شد.جای نگرانی نیست سفارتخانه های ما در مجارستان ، لهستان و رومانی مشغول اسکان دادن راه یافتگان به این کشورها هستند. هر ایرانی در هر نقطه ای در مرز یا در شهرها مشکلی داشت می تواند فورا با شمارهای تماسی که در تارنمای وزارت امور خارجه و شبکه های اجتماعی منتشر شده تماس بگیرد و تلاش خواهد شد که در اسرع وقت این کار برای انتقالشان انجام شود با سفارت اوکراین در تهران در تماس هستیم با سفارتخانه های دیگر هم همین طور ،همه سعی ما اینست که امن ترین راه را برای انتقال ایرانیان و دانشجویان مهیا کنیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.