کد خبر : 122049
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
-

انتقاد وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس به دلایل مختلف

انتقاد وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس به دلایل مختلف
اگر استانداردترین فضای مجازی را هم داشته باشیم، برای دوره‌های عمومی به‌ویژه ابتدایی، آموزش مجازی اصلا توصیه نمی‌شود.

به گزارش سورپرس، وزیر آموزش و پرورش ضمن گله‌مندی از تعطیلی مدارس گفت مدتی است بهانه‌های بسیاری به‌ویژه بارش باران، برف و آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس وجو دارد در صورتی که آموزش باید برای دانش‌آموزان موثر باشد.

یوسف نوری در گفت‌و‌گویی خبری با اشاره به تعطیلی مدارس به بهانه آلودگی هوا اظهار کرد: «ما صد درصد از تعطیلی مدارس گله‌مند هستیم و این گله‌مندی برای دانش‌آموزان است. ما می‌خواهیم که آموزش برای دانش‌آموزان موثر باشد؛ دانش‌‌آموزان مستعدی داریم و معلمان نیز در حال زحمت‌کشیدن هستند، بنابراین شایسته است که این زحمات در بستر و فضای مدارس به نتیجه برسد.»

وی افزود: «در روزهای اخیر شاهد آلودگی هوا بودیم اما این وضعیت معمول کلانشهرهای ما است؛ در دهه شصت نیز تهران یکی از آلوده‌ترین شهرها بود اما هیچگاه مدارس تعطیل نشد.»

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «مدتی است شاهد بهانه‌های بسیاری برای تعطیلی مدارس هستیم؛ بارش باران، برف و آلودگی هوا از جمله این بهانه‌هاست؛ همچنین در دوران کرونا مدارس، طولانی‌مدت تعطیل شد.»

نوری بیان کرد: «دوره عمومی در مدارس، دوره الگوبرداری است لذا حتی اگر استانداردترین فضای مجازی را هم داشته باشیم، برای دوره‌های عمومی به‌ویژه ابتدایی، آموزش مجازی اصلا توصیه نمی‌شود. بنابراین لازم است که از محیط حضوری برای رسیدن دانش‌آموزان به بلوغ فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.»

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.