کد خبر : 123288
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
-

انتقاد عضو شورای شهر از کم توجهی به بیماران خاص در اعمال تخفیفات

انتقاد عضو شورای شهر از کم توجهی به بیماران خاص در اعمال تخفیفات
عضو شورای شهر یزد گفت: ضرورت دارد شهرداری ها برای اعمال تخفیفات و معافیت ها برای معلولان توجه و نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سورپرس، فخر السادات خامسی هامانه، عضو شورای شهر یزد اظهار داشت: در قانون ذکر شده است شهرداری ها باید معافیت و تخفیفاتی را برای معلولان در نظر بگیرند، ازجمله قانون درآمد پایدار شهرداری ها و قانون جامع حمایت از معلولان  که شهرداری ها را موظف به توجه به افراد ناتوان و اعمال تخفیفات کرده است.

به گفته وی در قانون تاکید شده است معلولان از پرداخت عوارض نقل، انتقال ملک و حق واگذاری معاف هستند. همچنین از پرداخت هزینه های صدور پروانه های ساختمانی آماده‌سازی زمین، عوارض نوسازی و حق انشعابات آب،برق و گاز معاف هستند.

عضو شورای شهر یزد مطرح کرد: شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد‌ از ساختمانها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را‌رعایت نکرده باشند خودداری کنند.

فخرالسادات خامسی در خصوص حمایت از بیماران خاص گفت: متأسفانه بیماران خاص از جمله کلیوی، ام اس، هموفیلی و تالاسمی قانون جامع حمایت ندارند و در تخفیفات و معافیت های شهرداری ها نادیده گرفته شده اند‌.

وی افزود: این موضوع نیز باید پیگیری شود بیماران خاص با توجه به هزینه سنگین درمان و تهیه دارو نیاز به حمایت و برخی تخفیفات و معافیت های ویژه در زمینه هزینه های شهرداری دارند که متاسفانه در تدوین قوانین مورد غفلت قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.