کد خبر : 135913
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
-

سه مهاجم از تیم رفتند، فقط زاهدی را جذب کردی

انتقادهای تند مدیر پرسپولیسی از رضا درویش!

انتقادهای تند مدیر پرسپولیسی از رضا درویش!
معاون سابق باشگاه پرسپولیس صحبت‌های نگران‌کننده‌ای را در خصوص شرایط این باشگاه به زبان آورد.

به گزارش سورپرس، محمد محمدی که در تابستان امسال از سمت خود در باشگاه پرسپولیس کنار رفت و سرپرستی مجموعه ورزشی انقلاب را بر عهده گرفت، شب گذشته در گفتگو با برنامه مجله فوتبال در خصوص شرایط باشگاه پرسپولیس صحبت کرد و صحبت‌های نگران‌کننده‌‌ای را درباره وضعیت مالی سرخپوشان به زبان آورد.

گفتگوی محمد محمدی را در ادامه می‌خوانیم:

عملکرد پرسپولیس نشان می‌داد که یک تمام‌کننده قطعی در این تیم وجود ندارد.

دغدغه‌ای که همه هواداران باشگاه پرسپولیس دارد، واضح است؛ اینکه تیم یک گلر دوم و یک نوک حمله قوی نیاز دارد اما مشخص نیست چه علتی باعث شده جذب یک فوروارد تا این حد طولانی شود. پارسال هم ما با توجه به اینکه گزینه‌های زیادی داشتیم، حساسیت خاصی بود اما امسال من اشراف کامل به مسائل ندارم و نمی‌دانم چه کسی در باشگاه بازیکن جذب می‌کند. پارسال با نظر آقای گل‌محمدی به ما بازیکن معرفی می‌کردند و ما مذاکره می‌کردیم اما فکر می‌کنم امسال پرسپولیس زمان را از دست داد. فرق پارسال و امسال این است که پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد و اگر قرار باشد تک فوروارد وارد مسابقات شود، قطعاً لطمه خواهد خورد و گلر دوم هم نیاز مبرم تیم است. فکر می‌کنم دوستان در باشگاه باید بجنبند. مطمئناً آقای گل‌محمدی نفراتی را معرفی کرده و قطعاً ایشان آدمی نیستند که به این راحتی اجازه بدهد که کار به اینجا برسد. باشگاه پرسپولیس محدودیت‌هایی دارد که من می‌دانم دلیل آن چیست؛ مشکلات مالی متعددی که باشگاه در حال حاضر دارد و قطعاً بعدها خیلی بیشتر خواهد شد، باعث شده نتوانند در مارکت نقل و انتقالاتی خوب کار کنند.

می‌بینید که تیم عیسی آل‌کثیر را از دست می‌دهد و دو بازیکن خارجی از تیم جدا می‌شوند اما فقط شهاب زاهدی جذب می‌شود و این خوب نیست. درست است که شاکله تیم تغییر نکرده اما تقویت تیم هم خیلی مهم است. برای مثال یک گلر مطمئن مثل گوهری در تیم حضور داشت و جدا شد اما هیچ بازیکنی جذب نشد. می‌دانم قوانین دست و پا گیر شده و بحث مالی هم هست اما قطعاً بسیاری دوست دارند در تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس بازی کنند اما برخی کم‌کاری‌ها در برهه‌هایی از زمان باعث می‌شود شرایط به اینجا برسد.

اختلاف نظری بین شما و باشگاه پرسپولیس وجود دارد. نمی‌خواهید در این باره صحبت کنید؟

باشگاه پرسپولیس خانه من است و من پنج سال آنجا بازی کردم و یک سال و دو سه ماه افتخار این را داشتم که به عنوان عضو کوچکی از باشگاه پرسپولیس کار کنم اما با توجه به اینکه از این باشگاه جدا شده‌ام، دوست ندارم باعث شوم ذهن هواداران مشغول شود.

با توجه به اینکه اشاره کردید شاید شرایط مالی سخت‌تری در انتظار پرسپولیس باشد، ممکن است بتوانیم با هشدارها جلوی آن را بگیریم.
وقتی شما می‌بینید یک کاری اشتباه پیش‌ می‌رود، یا باید بمانی و چشم‌پوشی کنی و یا باید کنار بکشی‌. من نظر شخصی‌ام را می‌گویم؛ شاید روند مدیریتی دوستان درست باشد اما به نظر من خدا یک‌بار لطف می‌کند. اگر قرار باشد تیم بدون مدیریت و برنامه جلو برود، یک‌ جایی به مشکل خواهد خورد. نمی‌خواهم دل هواداران را خالی کنم اما شرایط باشگاه پرسپولیس از لحاظ ساختار مالی، شرایط خوبی نیست و برای منِ پرسپولیسی نگران‌کننده است.

 

یعنی ممکن است چیزی که استقلال نمود پیدا کرده، در انتظار پرسپولیس هم باشد؟
شاید هم خیلی بدتر.

پرسپولیس بدهکار است؟
پرسپولیس بدهکار است و متاسفانه درآمدی پایداری ندارد.

در استقلال صحبت از ۹۷۰ میلیارد می‌شود.
من در جریان ارقام نیستم و بعید می‌دانم بدهی باشگاه پرسپولیس تا این حد زیاد باشد اما ما در قبال پولی که گرفتیم، چه گذاشته‌ایم که رفته‌ایم پولی را آزاد کردیم؟ من نمی‌خواهم با عدد و رقم باز کنم و توضیح بدهم اما وقتی شما وثیقه‌ای می‌گذارید که پولی را برای مدت کوتاهی دریافت کنید، باید مدیریت شود. باید برنامه و پلنی وجود داشته باشد.

منظور شما وام بانک شهر است؟
بله، عرض من همین است. ما (گروه مدیریتی جدید) وقتی سر کار آمدیم، وارث یک بدهی کلان بودیم. این بدهی که بماند، برای دوره جدید تبدیل به یک بدهی فوق کلان می‌شود. نفر بعدی که بخواهد بیاید، کار خیلی سختی خواهد داشت اما باز هم می‌گویم امیدوارم من اشتباه کنم و شرایط باشگاه پرسپولیس به سمت‌و‌سویی برود که هوادار خوشحال باشد. امسال دیگر قهرمانی لیگ و حذفی، هوادار را راضی نمی‌کند و قطعاً باید وارد آسیا شویم؛ در آسیایی که می‌بینیم کشورهای حوزه خلیج فارس چه کار می‌کنند و چه بازیکنانی جذب می‌شود. کار همه تیم‌هایی که به آسیا می‌روند، بسیار سخت است و رقابت ناعادلانه‌ای است اما برای پرسپولیس که هوادار میلیونی دارد، کار خیلی سخت خواهد بود.

اما ما ایرانی‌ها گاهی عجیب و غریب و غیرممکن را انجام می‌دهیم.
صد درصد همینطور است. ما ایرانی‌ها از لحاظ نیروی انسانی بسیار قوی هستیم و از لحاظ زیرساخت و امکانات ضعیف هستیم. گاهی اتفاقاتی رقم می‌خورد اما خدا یک‌بار عنایت می‌کند و یک تیم قهرمان می‌شود ولی قرار نیست همیشه این افتاق بیفتد. اگر ما ادعای این را داریم که در بحث مدیریت نوین چیزی بلد هستیم، باید شرایط را تغییر بدهیم و راهکار بگذاریم و دنبال درآمدهای پایدار برای باشگاه پرسپولیس باشیم. از تمام بخش‌های باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌توان درآمدزایی کرد اما برنامه و پلن می‌خواهد. من می‌دانم حل و فصل هزینه‌های جاری باشگاه، کار ساده‌ای نیست اما نظرم این است که می‌توان با یک دید کلان و برنامه بلندمدت، شرایط را بهتر کرد‌.

اوضاع ورزشگاه آزادی از نظر بصری آشفته است. چه زمانی جمع و جور خواهد شد؟
از نظر ظاهری قبول دارم اما من یک ماه و نیم پیش به دستور آقای عسگریان بازدیدی از ورزشگاه داشتیم و ایشان می‌خواستند از من به عنوان شخصی که سال‌ها در ورزش بودم، نظر بگیرد‌. چیزی که من یک ماه و نیم پیش دیدم با چیزی که امروز دیدم، واقعاً زمین تا آسمان متفاوت است‌. بچه‌ها تعطیل شدند و رفتند و فکر می‌کردند باید استادیوم جدیدی ساخته شود، در صورتی که مشکلات زیاد است. تیم آنجا بازی می‌کند و هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، قراردادش امضا نمی‌شود و بودجه‌ای ایجاد نمی‌شود. همه اینها دست به است هم می‌دهد که یک پروژه عمرانی زمان‌بر شود. من به نوبه خودم از آقای فاضلی، دکتر عسگریان، آقای ابوالفتحی و سایر دوستان در شرکت توسعه و تجهیز تشکر ویژه می‌کنم. شما از بچه‌ها بپرسید که نیمکت‌ها چقدر تغییر کرده و صندلی‌ها چقدر راحت‌تر شده است.

اما هنوز برای هواداران ملموس نیست.
صد درصد. متاسفانه قسمت‌های خراب‌شده را  نشان می‌دهند. جایگاه‌های قدیم کنده شده و به زیر کار رسیدند و روی آن بتن آمده و سبک‌سازی شده است. اینها تخصص من نیست اما به عینه لمس کردم و جا دارد تشکر کنم. شک نکنید افق‌های روشنی پیش روی ورزشگاه آزادی قرار دارد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.