کد خبر : 69866
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
-

انتظار جوانان برای وجود امکانات کامل درشروع زندگی مانع ازدواج است

انتظار جوانان برای وجود امکانات کامل درشروع زندگی مانع ازدواج است
مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش با اشاره بر ازدواج آسان گفت: بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که برای شروع زندگی باید تمامی امکانات لازم را داشته باشند و این امر مانع بزرگی برای ازدواج است.

به گزارش سورپرس؛ مریم نجابتیان مدیر گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش و جوانان با اشاره بر نقش والدین و جوانان در تحقق ازدواج آسان گفت: بخشی از عوامل ایجاد ازدواج آسان به خانواده‌ها، بخشی از آن به خود جوانان و بخشی دیگری به دولت و تسهیلات آن مربوط می‌شود.

وی با اشاره بر نقش خانواده‌ها در این زمینه افزود: متأسفانه امروزه شاهد هستیم که برخی قوانین و سنت‌های دست و پاگیر مانعی برای ازدواج جوانان شده است. طی یک سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا پس از چندین سال شاهد افزایش آمار ازدواج در کشور بودیم. این امر می‌تواند ناشی از محدود شدن مراسم‌ها، اجرای برخی سنت‌ها و در نهایت کاهش هزینه‌ها ازدواج باشد.

نجابتیان تاکید کرد: در نتیجه حذف شدن برخی سنت‌های دیرینه و دست و پا گیر و آسان گیری خانواده‌ها در برگزاری مراسمات می‌تواند، در افزایش تمایل جوانان به ازدواج بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که خانواده‌ها باید انعطاف بیشتری در آن داشته باشند، میزان مهریه‌ها و همچنین مطالبه جهیزیه است که در این زمینه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، نیاز است خانواده‌ها مسائل را آسان‌تر گرفته تا شاهد تسهیل ازدواج جوانان باشیم.

مدیر گروه مشاوره و روانشناختی وزارت ورزش و جوانان در خصوص نقش زوجین در ایجاد ازدواج آسان عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی انتظارات خارج از عرف و بیش از حد جوانان نیز منجر به ایجاد مانع بر سر راه تشکیل خانواده شده است.

وی افزود: بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که برای شروع زندگی باید تمامی امکانات و ملزومات لازم را داشته باشند. به‌طوری که دختران انتظار داشتن شغل مناسب، منزل و ماشین شخصی را دارند از سوی دیگر پسران نیز توقع جهاز سنگین و کامل را دارند.

نجابتیان با تاکید بر اینکه این نوع نگاه و سبک زندگی می‌تواند مانع بزرگی برای جوانان باشد، ابراز داشت: حتی در یک دهه گذشته نیز بسیاری از زوجین در ابتدای زندگی منزل یا ماشین شخصی نداشتند و در کنار هم و با تلاش یکدیگر آنها را کسب کرده‌اند. اگر از والدین خود نیز سوال کنیم، مشخص است که آنها نیز زندگی خود را با حداقل‌ها شروع کرده و در طول زندگی با کمک یکدیگر موفق به ساختن بنیان‌های خانواده شده‌اند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که جوانان از آن غافل هستند، این است که وقتی دو جوان با یکدیگر شروع به ساختن زندگی می‌کنند، بیشتر از همیشه قدر تمام داشته‌های خود را می‌دانند و در مشکلات نیز از خود گذشتگی بیشتری را نشان می‌دهند.

نجابتیان ادامه داد: زوجین باید بدانند که زندگی زناشویی همیشه سراسر از خوشی نیست و سختی‌هایی را نیز به همراه دارد. در این میان کسانی که از ابتدا با یکدیگر شروع به ساختن زندگی کرده و گذشت را در رفتار خود جای داده‌اند، می‌توانند از این مشکلات نیز به راحتی عبور کنند.

مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که آمار ازدواج در میان خانواده‌های مرفه بسیار بالا است. یکی از دلایل مشخص این امر عدم عادت جوانان به سختی کشیدن و تحمل کردن مشکلات است.

وی ابراز داشت: همین امر موجب کم آوردن و شکست جوانان در پستی و بلندی‌های زندگی مشترک می‌شود. این در حالی است که اگر یک زوج جوان با کمک یکدیگر و با حداقل‌ها زندگی خود را آغاز کرده و برای آن تلاش کنند، صبر و تحمل آنها افزایش پیدا کرده و شاهد هستیم که آمار جدایی در این دسته از خانواده‌ها نیز بسیار پایین‌تر است.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.