کد خبر : 129793
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
-

انتشار نسخه الکترونیک کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در سامانه شفافیت

انتشار نسخه الکترونیک کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در سامانه شفافیت
نسخه الکترونیک کتاب بودجه سال 1402 شهرداری تهران جهت دسترسی و بهره مندی مردم در سایت شفافیت و پرتال شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پس از تصویب در شورا، ارسال به فرمانداری، اصلاح و تایید فرمانداری از شورای شهر به شهرداری تهران ابلاغ شد که در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ توسط شهردار تهران به معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا ابلاغ و پس از آن در ۹ فروردین ۱۴۰۲ توسط معاونت مربوطه به همه واحدهای تابعه شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد.

کتاب بودجه در ۱۱ بخش تهیه و تدوین شده که بخش اول تطبیق بودجه با برش سالانه برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، بخش دوم ماده واحده و تبصره ها، بخش سوم خلاصه تعادل منابع و مصارف، بخش چهارم درآمدها و منابع و بخش پنجم مصارف بودجه در یک نگاه است.

همچنین بخش ششم شامل اعتبارات به تفکیک ماموریت، برنامه و طرح/خدمت، بخش هفتم شامل اعتبارات حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان به تفکیک واحدهای اجرایی، بخش هشتم شامل بودجه مناطق ۲۲گانه، بخش نهم شامل بودجه واحدهای ستادی و سازمانها و شرکتهای تابعه، بخش دهم شامل فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت مردمی (تبصره ۱۹) و بخش یازدهم شامل پروژه های مستمر توسعه محله ای مناطق ۲۲گانه است.

امسال قالب کتاب بودجه شهرداری تهران دچار تغییر و تحول شده و از جداول تلفیقی و مقایسه ای به تفکیک نوع اعتبار (هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی) جهت ارائه اطلاعات و همچنین جداول جدید از جمله مصارف در یک نگاه، اعتبارات مربوط به نیروی انسانی و جداول پروژه های مستمر توسعه محله ای به تفکیک مناطق ۲۲گانه نیز استفاده شده است.

کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران دارای دو پیوست است که پیوست ۱ بودجه مصوب به تفکیک مناطق ۲۲گانه و واحدهای اجرایی مستقل و پیوست ۲ بودجه مصوب سازمانها و شرکت های تابعه را شامل می شود.

انتشار نسخه الکترونیک کتاب بودجه 1402 شهرداری تهران در سامانه شفافیت

لازم به ذکر است؛ رقم بودجه مصوب ۱۴۰۲ شهرداری تهران ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که برای بودجه مناطق و واحدهای ستادی ۳۱ هزار میلیارد تومان و برای بودجه عمومی سازمان ها و شرکت ها ۴۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. همچنین برای منابع داخلی سازمانها و شرکتها نیز ۱۸ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به همراه بودجه مصوب تفضیلی و بودجه مصوب سازمانها و شرکت ها در سامانه شفافیت به آدرس https://shafaf.tehran.ir قابل دسترسی است.

لینک کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران: https://b2n.ir/h40883

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.