کد خبر : 70070
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

یک کارشناس رسانه در گفتگو با سورپرس مطرح کرد؛

امیدآفرینی در جامعه و انعکاس مطلوب ظرفیت‌های کشور در گرو توجه به روابط‌عمومی

امیدآفرینی در جامعه و انعکاس مطلوب ظرفیت‌های کشور در گرو توجه به روابط‌عمومی
یک مشاور و فعال رسانه‌ای معتقد است: امیدآفرینی در جامعه و انعکاس ظرفیت‌های کشور در گرو توجه به روابط‌عمومی است.

گروه فرهنگی سورپرس: محبوبه مرادی، مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی در گفتگو با خبرنگار سورپرس ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی مردم و یک سازمان یا مجموعه دولتی و خصوصی هستند و در عصر ارتباطات یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها، دانش روابط عمومی است.

وی اظهار کرد: اگر در اخبار منعکس شده تنها نیمه خالی لیوان بیان نشود و ظرفیت ها و استعدادها نیز پررنگ شوند به طور قطع امید آفرینی هم در جامعه اتفاق می افتد.

مرادی با اشاره به اینکه امروزه سازمان ها به این نتیجه رسیده اند کارایی فعالیت ها زمانی خواهد بود که از تمام ظرفیت های سازمانی و امکانات و شرایط لازم بهرمند می شوند و در عرصه جامعه حضوری فعال و موثر داشته باشند، افزود: در این میان روابط عمومی ها نقش بسیار تعیین کننده دارند و می توانند با انجام فرایند اطلاع یابی، پردازش اطلاعات و اطلاع رسانی،سازمان ها را در جهت تحقق اهداف و پیاده سازی استراتژی های کلان آن یاری کنند.

این فعال رسانه ای در ادامه تصریح کرد: نباید فراموش کرد که موفقیت روابط عمومی ها در سازمان ها در گرو توجه مدیران به اهمیت نقش و رسالت روابط عمومی ها است؛ نمی توان تصور کرد سازمانی در عصر حاضر به خوبی بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند، اما از مکانیزم، ابزارها و دانش روابط عمومی بی بهره باشد.

این مشاور رسانه ای گفت: با این حال، روابط عمومی ها، مظلوم ترین بخش هر سازمان هستند. در واقع همه کارهای سازمان بر عهده این بخش است اما در نهایت همه تلاش‌ها به نام افراد دیگر تمام می شود. نکته قابل توجه این است که روابط عمومی ها هر کاری را برای سازمان‌ها انجام می دهند اما در نهایت گفته می شود که هیچ کاری انجام نداده اند.

مرادی ادامه داد: بنابراین به نظر می رسد اگر بخواهیم روابط عمومی در سازمان ها نقش راهبردی داشته باشد باید ضمن در نظر گرفتن جایگاهی مناسب در ساختار سازمانی برای این واحد و شرایط احراز شغلی متناسب با مدیران ارشد سازمان، آنان را در طرح ریزی‌های راهبردی سازمان مستقیما دخالت بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک برای اینکه روابط عمومی بتواند در نقش مدیریتی خود مؤثر باشد باید با ارج نهادن به کارکردهای فنی و تاکتیکی ارتباطی، مدیریت سازمان را در تصمیم گیری‌ها و راهبرد‌های سازمان در قبال محیط و مخاطبان، ضرورت مخاطب محوری در سازمان ها و تطبیق برنامه ها و سیاست های سازمان با خواسته ها و نیاز آن ها، تقویت دورنما و راهبرد سازمانی، برنامه ریزی و غیره سازمان را یاری رسان باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.