کد خبر : 32571
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
-

معاون وزیر بهداشت:

امکان برگزاری کنکور در بیمارستان‌های همه شهرستان‌ها فراهم شد

امکان برگزاری کنکور در بیمارستان‌های همه شهرستان‌ها فراهم شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۳۹۲ شهرستان محل برگزاری کنکور این امکان وجود دارد که داوطلبان دارای علائم در بیمارستان آزمون بدهند.

به گزارش سورپرس؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی بعدازظهر امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور برای برگزاری کنکور سال ۹۹ گفت: اولویت اصلی ما سلامت دانشجویان است. در این خصوص پروتکل های سختگیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده است، سازمان سنجش آموزش کشور همکاری خوبی با ما داشته‌ و برهمین اساس می توانیم نوید برگزاری آزمون سالم از لحاظ سلامتی جسمی، روحی، روانی را با کمک وزارت علوم و وزارت بهداشت بدهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: فاصله یک و دو دهم به فاصله یک و هشت دهم تغییر کرد، سالن‌های برگزاری آزمون دارای تهویه مناسب شده‌اند همچنین هزار نفر همکاران ما در حوزه بهداشت و محیط حرفه‌ای بر آزمون نظارت می کنند.

وی ادامه داد: این آزمون در چهار روز برگزار می شود و هر سالن بعد از هر امتحان گندزدایی شده و دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود.

وی ادامه داد : ماسک زدن در آزمون الزامی است سایتی پیش بینی شده که داوطلبان باید در این سایت ثبت‌نام کرده و شرایط خود را اعلام کنند ، در این سایت دانشجویان غربالگری شده و چهار سوال از آن‌ها در مورد وضعیت جسمانی پرسیده می‌شود.

رئیسی افزود: با ثبت نام در این سایت داوطلبانی که دارای علائم هستند شناسایی می شوند و می توانیم در محیط جدا آزمون آنها را برگزار کنیم در ۳۹۲ شهرستان آزمون برگزار می‌شود و در همه شهرستان‌ها این امکان وجود دارد که داوطلبانی که دچار علائم هستند در بیمارستان ها آزمون بدهند.

وی افزود: نکته دوم این است که از خانواده‌ها می‌خواهیم که از تجمع در مقابل درب‌های حوزه های آزمون خودداری کنند چراکه ارتباط زیادی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع کمتر باشد در حفظ سلامت دانشجویان و خانواده آن‌ها مؤثر است. حال اگر کسی خواست همراه این عزیزان باشد یک نفر کافی است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.