کد خبر : 125826
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
-

امضای تفاهم نامه همکاری بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

امضای تفاهم نامه همکاری بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
تفاهم نامه همکاری بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باهدف بهینه سازی و کاهش مصرف برق در صنایع امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل ساتبا، در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تاکید بر بازسازی و نوسازی صنایع کشور، تفاهم‌نامه‌ای با هدف بهینه سازی و کاهش مصرف برق در صنایع و به تبع آن کاهش شدت انرژی در کشور فی ما بین محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و علی نبوی معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مدت ۳ سال در سازمان ساتبا امضا و مبادله شد.

ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان ذی‌نفعان برای بهینه سازی و ارتقای بهره وری انرژی الکتریکی در بخش صنعت به منظور کاهش پایدار حداقل هزارمگاوات بار ناشی از صنعت، مهم ترین اهداف امضای تفاهم نامه مذکور است.
محمود کمانی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در شروع دولت سیزدهم تفاهمی در زمینه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر انجام شد که تاکنون ۱۳۰۰مگاوات آن در دست کار است.
وی افزود: در سازمان ساتبا دو برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات احداث نیروگاه تجدید پذیر و ۱۰ هزار مگاوات بهینه سازی برق داریم که تاکنون کارهایی در این زمینه انجام گرفته است.
نبوی توضیح داد: بر اساس آمار در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶ درصد مصرف برق کشور در حوزه صنعت و معدن مصرف و از این نقدار مصرف حدود ۶۷ درصد توسط الکترو موتورها در صنعت استفاده شده که براساس همین موضوع اگر بتوانیم در حوزه بهینه سازی و بهره وری برق برنامه ریزی کنیم، می‌توانیم کشور فرصت های خوبی را برای پیشرفت کشور فراهم کنیم.
وی ادامه داد: ۷ صنعت، آلمینیوم، فولاد، نساجی کشتی سازی و صنایع قند و شکر برنامه ریزی شده که پیش بینی می شود ما بتوانیم معادل یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی کاهش مصرف برق داشته باشیم.
همچنین از محورهای اصلی امضای تفاهم نامه بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران میتوان به ایجاد بسترهای لازم جهت تعامل و هماهنگی فی مابین تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و متقاضیان اجرای طرح های بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی الکتریکی با الویت نوسازی و بهینه سازی الکتروموتورهای پرمصرف صنعتی و به روز رسانی، توسعه و ارتقای استانداردهای فنی و کیفی مربوطه اشاره نمود.
انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.