کد خبر : 82494
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
-

الهلال مانع همیشگی ستاره سوم آبی

الهلال مانع همیشگی ستاره سوم آبی
دو روز ديگر مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي شود و سه نماينده ايران بايد طي دو روز به مصاف حريفان آسيايي بروند و استقلال اولين تيم ايراني است که ديدارش را در اين مرحله برگزار مي کند و به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس؛ روز سه شنبه هم پرسپولیس و تراکتور به ترتیب با استقلال تاجیکستان و النصر عربستان مسابقه دارند.  به زعم بسیاری دیدار استقلال و الهلال به دلایل مختلف مهم ترین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست دیداری که از آن به عنوان ال کلاسیکوی آسیا یاد می شود. تقابل استقلال با الهلال یکی از قدیمی‌ترین و کلاسیک‌ترین نبردهای تاریخ رقابت‌های باشگاهی فوتبال در آسیاست.استقلال در دیداری حساس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دیدار الهلال می‌رود. این دو تیم از قطب های اصلی فوتبال آسیا محسوب می‌شوند.

استقلال با ۲ قهرمانی و الهلال با ۳ قهرمانی از قدرت های بلامنازع و کهن قاره به شمار می‌آیند و از جمله رکوردداران بیشترین تعداد حضور در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هستند.استقلال و الهلال ۷ بار در لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر دیدار داشتند که هر ۷ بازی در مرحله گروهی بوده و ۳ بار در فرمت قبلی مسابقات یعنی جام باشگاه‌های آسیا به مصاف هم رفتند و یک نوبت هم در جام برندگان جام به هم رسیدند. در مجموع این ۱۱ رویارویی‌ استقلال ۵ بار به پیروزی رسیده و الهلال ۴ مرتبه صاحب برد شده و ۲ دفعه هم تقابل دو تیم مساوی پایان یافته که سرنوشت آن مسابقات را ضربات پنالتی مشخص کرده که هر ۲ بار الهلال تیم پیروز میدان بوده است. در این گزارش نگاهی گذرا به تقابل دو تیم پر افتخار آسیایی می اندازیم.

اولین ال کلاسیکوی آسیا و حسرت ستاره سوم

استقلال پس از قهرمانی در آسیا در سال ۱۹۹۰ در فصل بعد در مرحله گروهی با الهلال هم‌گروه شد و با یک گل از این تیم شکست خورد. این اولین مصاف استقلال و الهلال در طول تاریخ مسابقات باشگاهی قاره کهن است. این دو تیم پس از صعود از مرحله گروهی، حریفان را از پیش رو برداشتند تا اینکه در فینال باز هم باهم مواجه شدند. استقلال تا دقایق پایانی با تک گل امیر هاشمی‌مقدم از حریف پیش بود و در آستانه دومین قهرمانی پیاپی و فتح سومین جام بود تا اینکه در دقایق پایانی روی یک غافلگیری دروازه این تیم باز شد تا بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود تا در نهایت الهلال موفق به پیروزی شد.

الهلال مانع حضور آبی ها در فینال جام در جام

استقلال در طول تاریخ خود سابقه قهرمانی‌های متعدد در رقابت‌های داخلی و بین المللی دارد ولی قهرمانی در جام در جام آسیا را در تالار پُربار افتخارات خود کم داشت و در سال ۱۹۹۵ در اولین حضور خود در این مسابقات، مصمم بود که این جای خالی را پر کند. استقلال در نیمه نهایی مسابقات در نخستین تجربه ناصر حجازی روی نیمکت پس از ۴ سال از آن فینال کذایی، دوباره با الهلال روبه‌رو شد و باز هم سرنوشت این مسابقه را ضربات پنالتی تعیین کرد. پنالتی آخر استقلال را بهزاد غلامپور از دست داد تا استقلال به فینال نرسد.

گلزن سابق این بار در کسوت سرمربی مقابل الهلال

مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا در اواخر دهه نود به صورت مجتمع در یک کشور برگزار می‌شد و در فصل ۹۹-۱۹۹۸ امارات میزبان این بازی‌ها بود و باز هم استقلال و الهلال نبرد تعیین‌کننده‌ای داشتند. با توجه به قدرت نماینده عربستان به نظر می‌رسید که این تیم پیروز میدان باشد اما شاگردان ناصر حجازی حریف قدرتمند خود را غافلگیر کردند و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. یکی از دو گل استقلال را فرهاد مجیدی سرمربی فعلی این تیم به ثمر رساند و دیگر گل توسط سیروس دین محمدی وارد دروازه حریف شد. استقلال در حالی مقابل الهلال پیروز شد که با اخراج رضا حسن‌زاده از دقیقه ۴۶ ده نفره بازی می کرد.

کامبک تاریخی آبی ها در ریاض

یکی از آماده‌ترین تیم‌های استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۳ بود که موفق شد تا مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. استقلال در آن دوره در مرحله مقدماتی در گروه مرگ با تیم‌های الهلال، العین و الریان همگروه بود. استقلال در هفته سوم در ریاض به دیدار الهلال رفت و در شرایطی که تا دقیقه ۸۰ با یک گل از حریف عقب بود با گل‌های پژمان منتظری و آرش برهانی حریف را غافلگیر کرد و به پیروزی دست یافت.

تقابل بحران زده ها با میلیاردها

حالا دو تیم سرشناس غرب آسیا در آستانه دوازدهمین تقابل قرار دارند آن هم در شرایطی که استقلال به واسطه تغییرات زیاد و جدایی چند ستاره و مشکلات مالی و مدیریتی وضعیت خوبی ندارد و در مقابل الهلال عربستان با خرید ستاره های سرشناس جهان فوتبال و هزینه چند صد میلیون دلاری پا به مرحله یک هشتم نهایی می گذارد.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.