کد خبر : 63088
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
-

اقدام شایان تحسین برنامه «بی برو برگشت» در آگاهی رسانی مخاطبین ناشنوا

اقدام شایان تحسین برنامه «بی برو برگشت» در آگاهی رسانی مخاطبین ناشنوا
اینکه عده‌ای از برنامه سازان به سطحی از درک و شعور اجتماعی رسیده اند که برخی اخبار و قوانین مهم اقتصادی کشور را به صورت گرافیکی به آگاهی قشر ناشنوا یا کم شنوای جامعه برسانند، باعث دلگرمی مخاطبین است.

گروه فرهنگی سورپرس ـ علی عبدالصمدی؛ در این واپسین روز‌های قرن چهاردهم هجری خورشیدی برنامه‌ای کوتاه از شبکه‌ی اول تلویزیون به نام «بی برو برگشت» با اجرای روان و استادانه‌ی «ایرج نوذری» روانه‌ی آنتن شده است. این برنامه درباره وضع و اجرای قوانین چک از سال ۱۴۰۰ است.

قسمتی از این برنامه‌ی کوتاه تلویزیونی را آیتم کوتاه نمایشی درباره قوانین چک (اعم از طراحی جدید چک، قوانین جدید پرداختی‌ها و …) است. قسمتی نیز با استفاده از ایتم نمایشی به بررسی همین قواعد و قوانین جدید می‌پردازد. قسمت جالب و درخور شان رسانه‌ی ملی آیتمی است که با استفاده از المان‌های گرافیکی و لوگوی ناشنوایان قوانین فوق الذکر را به صورت گرافیکی برای ناشنوایان به صورت مبسوط تشریح کرده است.

این اقدام دست اندرکاران این برنامه در خور هزار بار تحسین و تقدیر و تشکر است. این که عده‌ای از برنامه سازان به سطحی از درک و شعور اجتماعی رسیده اند که برخی مطالب و اخبار و قواعد و قوانین مهم اقتصادی کشور را به صورت گرافیکی به آگاهی قشر ناشنوا یا کم شنوای جامعه برسانند، باعث دلگرمی مخاطبینی است که از انواع و اقسام معلولیت‌ها برخوردارند (از جمله جانبازان و معلولین) و بعضا شاید جز دومین یا سومین و یا چندمین قشری باشند که با اخبار جدید از جمله اخبار و قوانین جدید چک آشنایی پیدا می‌کنند.

البته ناگفته نماند تلویزیون به ویژه بخش خبری ساعت چهارده شبکه‌ی یک در ایام موج نخست کرونا با اختصاص بخشی ویژه با رابطی ویژه به پوشش اخبار کرونایی توانست تا حدودی دین خود را به این قشر از جامعه ادا کند.

امید آنکه دست اندرکاران رسانه‌ی ملی با بذل عنایت به همه‌ی اقشار جامعه و لزوم آگاهی رسانی به تمامی آنها، از جمله معلولین و جانبازان، دین و وظیفه‌ی خود را نسبت به همه‌ی اعضای تشکیل دهنده‌ی جامعه ادا کند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.