کد خبر : 99963
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
-

اقدامات بهارانه شهرداری منطقه ۲ در طرح استقبال از بهار

اقدامات بهارانه شهرداری منطقه ۲ در طرح استقبال از بهار
طرح استقبال از بهار با هدف فراهم کردن شرایط مناسب برای شهروندان و استقبال خوب و مناسب از بهار برنامه ریزی وبا بسیج نیروهای شهرداری در محلات منطقه2 اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی، شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف پاکسازی چهره شهر از نازیبایی ها و آراستگی محیط شهری در آستانه سال نو، با بسیج نیروهای شهرداری مستقر در نواحی ۹گانه منطقه طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

وی زیباسازی و آراستگی محیط های شهری را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح برشمرد و گفت: در همین راستا برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای در قالب رنگ آمیزی المان های شهری، آذین بندی و ریسه بندی معابر اصلی، دیوار نگاری ،نقاشی دیواری و نصب المان های حجمی متناسب با ایام نوروز با هدف تغییر چهره شهر و افزایش نشاط شهروندان برنامه‌ریزی و اجرایی می شود.

صالحی ساماندهی فضاهای سبز شهری را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: با اجرای فرش گل ، نصب گلجای وهمچنین کاشت نشای فصلی گونه‌های گیاهی،بدنه بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و معابر آراسته می شود.

شهردار منطقه ۲ تهران به اجرای پویش نهال کاری اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف جلب مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست به صورت گسترده اجرا می شود و در این طرح بیش از ۸۷۰۰ نهال غرس می شود.

وی افزود: نمایشگاه های بهترینها از دور ریختنیها و اجرای المانهایی از مواد بازیافتی با همکاری سازمانهای مردم نهاد،اهداء سفره هفت سین به شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک، شناسایی و تقدیر از اصناف دوستدارمحیط زیست در این برنامه ها پیش بینی شده است.

شهردار منطقه۲ به انتخاب محله نمونه سبز اشاره کرد و گفت:به منظور مشارکت شهروندان در برنامه های زیست محیطی، طرح محله سبز بامشارکت اعضای کانون محیط زیست بااجرای اقداماتی همچون آذین بندی، رنگ آمیزی، تفکیک پسماندخشک وتر، رفت و روب ونظافت داوطلبانه، باغچه کاری، ترمیم فضای سبز، نقاشی دیواری ،چیدمان سفره هفت سین و…اجرا می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.