کد خبر : 43261
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
-

اسلامی در افتتاح ریل گذاری راه آهن همدان- سنندج خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی خطوط راه آهن کشور

افزایش ۵۰ درصدی خطوط راه آهن کشور
وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد به طول خطوط راه‌آهن کشور اضافه شده که در طول تاریخ میهن اسلامی کم نظیر است.

به گزارش سورپرس، محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین ریل گذاری راه آهن همدان- سنندج افزود: پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، طول آزادراه های کشور، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که این میزان تا پایان سال جاری به سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در هفت سال گذشته طول آزادراه های کشور نیز نسبت به قبل، نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اسلامی عنوان کرد: چندی پیش در جلسه‌ای با حضور استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی طرح های توسعه‌ای این استان بررسی شد.

وی با بیاناین که استکبار و نظام  تروریستی آمریکای جهانخوار از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش دارد با تحریم و اقدامات ظالمانه خود، جمهوری اسلامی را زمین گیر کند، ادامه داد: استکبار جهانی در این مدت، شرایط بسیار سختی را به ما تحمیل کرده که در طول تاریخ هیچ کشوری با آن مواجه نشده است.

وزیر راه و شهرسازی  افزود: با تمام مزاحمت های استکباری، ما روزانه شاهد آغاز و بهره برداری از طرح های توسعه ای مختلف  هستیم.

اسلامی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی یک جریان زنده وجود دارد و آن هم «جریان سازندگی» است که موجب توسعه کیفیت زندگی مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن می گوید ما جنگ اقتصادی را انتخاب کردیم تا با اعمال فشارهای سنگین انقلاب اسلامی را ساقط کنیم، افزود: آن ها با این هدف علیه ما تحریم ها را اعمال کردند و وظیفه ما این است که با هوشیاری در مسیر دلخواه دشمن قرار نگیریم تا هر چه سریع تر این برهه را نیز پشت سر بگذاریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز تمام امکانات صنعت راه آهن در داخل کشور تامین می شود و به کوری چشم آمریکا به هیچ جا وابستگی نداریم و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی لحظه ای کوتاهی نمی کنیم.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح ملی و تولید مسکن، دغدغه دیرینه تامین مسکن مردم نیز برطرف می شود.

محمد اسلامی صبح دوشنبه بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان – سنندج(قطعه یک) در محدوده شهر همدان و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) مستقیم با بالگرد عازم شهر سقز در استان کردستان ‌شد.

راه آهن همدان-سنندج به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران – همدان – سنندج است که بخش تهران – همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

مسیر خط ریلی همدان – سنندج با گذر از شهرهای بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی می‌شود.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

طول طرح راه‌آهن تهران – همدان – سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

طول خط ریلی همدان – سنندج نیز ۱۵۰ کیلومتر است که ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.