کد خبر : 133132
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
-

شهرابی در بازدید از شرکت مترو اعلام کرد:

افزایش ۱۰۳درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک در بودجه سال ۱۴۰۲

افزایش ۱۰۳درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک در بودجه سال ۱۴۰۲
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از افزایش 103درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک و بهبود و عبور و مرور شهروندان در بودجه سال 1402 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در نشست تعاملی با مدیرعامل و معاونین شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به رویکرد شهردار تهران در ایجاد تحول سخت افزاری و کالبدی (شهرالگو) و ابرپروژه نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی گفت: خوشبختانه امسال با تدبیر مدیریت شهری در اختصاص بودجه قابل توجه به حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت فرصت مناسبی ایجاد شده که برای افزایش رضایتمندی شهروندان گام برداریم.

وی حل مسائل کلیدی کلانشهر تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک و بهبود و عبور و مرور را مهمترین دغدغه مدیریت شهری در تصویب مصارف بودجه مصوب ۱۴۰۲ دانست و افزود: اعتبارات این بخش در سال جاری ۱۰۳درصد در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اختصاص ۴۴ درصد از بودجه شهرداری تهران برای بازسازی و تقویت حمل ‌و نقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: امسال رقم بودجه مأموریت حوزه حمل و نقل شهرداری تهران به ۳۳ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان رسید و ۴۴ درصد از بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری را به خود اختصاص داد. این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۸۴ درصدی داشته است.

شهرابی، ارائه برنامه شرکت بهره برداری مترو تهران در مولفه هایی چون توان اورهال ناوگان و امکان تعمیر قطعات یدکی برای کمک به پیشبرد اهداف مدنظر شهرداری تهران را خواستار شد.

مدیرکل پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بودجه ۱۴۰۱ در حوزه مترو، بر ضرورت به روزرسانی اطلاعات در سامانه کنترل پروژه و اجرای کدپروژه های شرکت بهره برداری مترو تهران با در سال ۱۴۰۲ به منظور ارتقاء و بهبود شاخص های موجود حوزه حمل و نقل عمومی در راستای تحقق تحول های چهارگانه مدنظر شهردار تهران تاکید کرد.

محمد امیرآبادی از صدورکارنامه ارزیابی عملکرد سازمان ها و شرکتها تا پایان خردادماه خبر داد و افزود: شرکت مترو باید در شاخص هایی چون سهم مترو از سفرهای شهری و سفرهای عمومی تلاش و پیگیری ویژه انجام دهد.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران نیز با تاکید بر مهیاسازی سفر ایمن برای شهروندان افزود: تلاش کرده ایم برای تحقق شعار «آرمان شهر زیر پای شماست» در توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری کشور موثر باشیم.

وی با اشاره به عوامل توسعه ای مترو و به روند تکامل بهره برداری از ایستگاه ها گفت: در حال حاضر مترو تهران دارای ۷ خط فعال در ۲۶۹ کیلومتر، ۱۴۹ ایستگاه مترو و ۴۱۰ میلیون مسافر است که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ به ارقام ۱۶۲ ایستگاه مترو، ۳۰۲ کیلومتر طول خط مترو و ۴۴۶ میلیون مسافر دست یابیم.

دوستی، به قراردادهای منعقد شده از محل ردیف تملک دارایی های سرمایه ای (۱۴۰۲-۱۴۰۱) اعم از تعمیر و نگهداری تجهیزات ثابت، ایستگاه ها و مراکز فرمان و همچنین خرید قطعات یدکی و اورهال ناوگان اشاره کرد و افزود: نگهداری مترو به عنوان مقوله ای بسیار مهم نباید مورد غفلت قرار گیرد. همچنین در اختصاص بودجه، موضوع افزایش حجم عملیات های مترو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شهرابی

در این نشست ضمن برآورد عملکرد منابع و مصارف جاری شرکت بهره برداری مترو در سال ۱۴۰۲، گزارش ردیف های هزینه ای مترو اعم از کدپروژه های مربوط به یارانه بلیت، درآمدهای شرکت مترو، وضعیت نیروی انسانی شاغل در مترو اعم از پرسنل رسمی و قرارداد، وضعیت دارایی های موجود مترو، نتایج شاخص های عملیاتی مترو طی سالهای (۱۴۰۱-۱۳۹۸) و همچنین درخواست ها و پیشنهادات شرکت مترو نیز ارائه شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.