کد خبر : 63617
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
-

افزایش ۶۵ درصدی حوادث ترافیکی در کشور

افزایش ۶۵ درصدی حوادث ترافیکی در کشور
رئیس سازمان اورژانس کشور: آمار کرونا از آغاز طرح نوروزی تغییری نداشته، اما آمار حوادث ترافیکی ۶۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش سورپرس، دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور در ارتباط تصویری با رئیس جمهور که با حضور وزیر بهداشت و تعدادی از مراکز درمانی کشور برگزار شد، افزود: در یک سال گذشته، هم تجارب همکاران ما بالاتر رفته است و هم امکانات خوبی برای مقابله بیماری کرونا وجود دارد، اما متاسفانه آمار حوادث ترافیکی بیشتر شده است و انتقال ویروس جهش یافته نگرانی ما را افزایش داده است. وی گفت: تعداد مراجعه‌ها به مراکز درمانی دو برابر شده است که باید بیشتر مراقبت شود و این در حال است که همه مراکز درمانی در آمادگی کامل است. دکتر کولیوند گفت: حتی یک مسافر که سکته مغزی کرده بود بلافاصله رسیدگی و درمان و ترخیص شد.
وی در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص وضعیت تهران، گفت: وضعیت تماس‌ها برای کرونا برای بیماران کرونایی افزایش نیافته است، اما برای سایر موارد تماس‌ها با اورژانس بیشتر شده است. رئیس سازمان اورژانس گفت: حوادث ترافیکی در طرح نوروزی ۶۵ درصد افزایش یافته است.
دکتر کولیوند در خصوص طرح اورژانس بانوان گفت: رضایتمندی مردم افزایش یافته است و تعداد نیرو‌ها هم در حال افزایش است که خدمات خوبی ارائه می‌دهند. وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص گروه‌های مشترک اورژانس، گفت: گروه‌های مشترک درون و برون سازمانی داریم و با سایر نهاد‌های امدادی همکاری خوبی داریم و گروه‌های واکنش سریع داریم که به صورت مشترک (خانم و آقا) فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص احتمال عارضه ناشی از واکسن کرونا گفت: تا کنون گزارش حاد نداشتیم، موارد عادی مانند تب بوده که توسط تیم‌های مراقبتی نظارت می‌شوند.
 ۳۰ درصد از دانشجویان اورژانس خانم هستند 

رئیس اورژانس کشور گفت: حدود ۳۰ درصد از دانشجویان اورژانس خانم هستند که به زودی به ما ملحق می‌شوند. پیر حسین کولیوند افزود: امکانات و تجربیات خوبی جهت مهار کرونا به دست آوردیم البته آمار تصادفات ترافیکی کاهش یافته و تعداد مراجعات به مراکز درمان نسبت به پارسال افزایش یافته است، اما تیم اورژانس و بهداشت آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارند.

وی با بیان این که حدود ۳۰ درصد از دانشجویان اورژانس خانم هستند و به زودی به ما ملحق می‌شوند، گفت: از این دانشجویان اورژانس خانم در مأموریت‌ها استفاده می‌کنیم، همچنین تیم مشترک خانم و آقا در بخش درون و برون سازمانی فعال هستند و با پلیس، هلال احمر، تصادفات جاده‌ای همکاری خوبی دارند، مانند زلزله سی سخت و تصادفات جاده‌ای که شاهد فعالیت این تیم‌ها و ارائه خدمات بودیم.
رئیس اورژانس کشور تأکید کرد: اورژانس تهران تماس خاصی برای بیماران کرونایی نداشته، ولی در سایر موارد تماس تلفنی افزایش یافته است. کولیوند در پاسخ به سؤال رئیس جمهور مبنی بر این که آیا موردی برای واکسن مشاهده شده است، گفت: تاکنون نمونه خاصی نبوده است، اما برای مشاوره و پرس و جو مواردی داشته ایم.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.