کد خبر : 60475
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
-

افزایش ۴۳ درصدی بودجه آموزش عالی

افزایش ۴۳ درصدی بودجه آموزش عالی
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: بودجه وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری ۴۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سورپرس، علی اسلامی پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفتگو با خبرنگاران درباره وضعیت بودجه آموزش عالی در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: وزارت علوم جز دستگاه‌هایی است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد بودجه آن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بودجه آموزش عالی، افزایش حقوق کارکنان غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها مد نظر است که باید تا پایان سال جاری و سال دیگر افزایش‌هایی را داشته باشیم که بتوانند امرار معاش کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: همچنین افزایش حقوق اعضای هیأت علمی مد نظر است. باید به اندازه‌ای به هیأت علمی دانشگاه‌ها حقوق داده شود که برای فعالیت انگیزه بیشتری داشته باشند. وی افزود: ما فکر می‌کنیم هر چه برای پژوهش و آموزش هزینه شود مستهلک نشده بلکه سرمایه گذاری می‌شود.

تبعیض غیرمنطقی و ناخوشایند

محمد میثاقی‌نیا کارشناس ارشد اقتصادی نیز در این باره با تاکید بر لزوم پرداخت حقوق، در سطح بین المللی به دانشگاهیان برتر و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران کشور گفت: متاسفانه در قانون، فقط اعضای هیئت علمی استثنا شده اند و بقیه فارغ التحصیلان دکتری نادیده گرفته شده اند، که لازم است این استثنا به همه فارغ التحصیلات دکتری و دانشگاهیان برتر تعمیم داده شود تا تبعیض‌های ناخوشایند و غیر منطقی بر طرف شود.

این کارشناس معتقد است: افرادی که با خون دل و زحمت شبانه روزی، مفتخر به دریافت مدرک دکتری تخصصی از دانشگاه‌های معتبر می‌شوند، فقط یک کاغذ پاره نمی‌گیرند، بلکه سند شایستگی علمی و اندیشگی- که معتبرترین در سطح بین المللی است- دریافت می‌کنند و موظف می‌شوند برای ترقی کشور تولید علم و اندیشه کنند، از این جهت این گروه، چه در دانشگاهی هیئت علمی باشند، چه در دستگاهی دیگر شاغل، مرتبه اجتماعی و علمی آنها، در کنار اقتضائات اولیه‌ای که برای تولید دانش و علم و پیشرفت کشور ضرورت دارد، باید و لازم است که به لحاظ معیشت هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند. میثاقی‌نیا با اشاره به کاهش ارزش ریال و خط فقر نسبی در کشور گفت: خط فقر برای دانش آموختگان دکتری و اعضای هیئت علمی، در این شرایط  ۲۰ میلیون تومان است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.