کد خبر : 142598
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۰
-

افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در طرح فاضلاب تهران

افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در طرح فاضلاب تهران
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در طرح فاضلاب این شهر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از راه‌اندازی سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب شهری این‌بار در تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران با ظرفیت اسمی ۷٫۲ مگاوات خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بیوگاز در طرح فاضلاب شهر تهران به ۱۴٫۶ مگاوات می‌رسد.

 

عباسعلی مصرزاده افزود: نـیروگاه بیوگـاز تصـفیه‌خانه فاضـلاب فیروزبهرام متشکل از شش دســتگاه CHP ( تولـید همـزمان برق و حـرارت- Combined Heat and Power) امـکان تولـید برق به میزان ۶۰ هزار مگاوات در سال معادل تأمین برق مصرفی یک شهرک مسکونی ۸۰ هزار نفری و گرمای مورد نیاز برای ۸۰۰۰ نفر را داراست.

 

وی با بیان این‌که این پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریال اجرا و به زودی بهره‌برداری می‌شود، خاطر نشان کرد: فعالیت این نیروگاه موجب صرفه‌جویی انرژی فسیلی در حدود ۷۵ هزار بشکه نفت خام و یا ۲۴ میلیون مترمکعب گاز در سـال و کاهـش انتشار گازهـای گلخانه‌ای سالانه در حدود ۲۲۵ هزار تن دی‌اکسـیدکربن (معادل ۳ هزار هکتار فضای سبز برای جذب دی‌اکسیدکربن) می‌شود.

 

نخستین نیروگاه تجدیدپذیر در بخش تصفیه فاضلاب شهری در سال ۱۳۸۹ با ظرفیت اسمی ۵ مگاوات در واحدهای ۱ تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران راه‌اندازی و در فروردین ماه امسال دومین نیروگاه در واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت اسمی ۲٫۴ مگاوات با حضور وزیر محترم نیرو افتتاح شد.

 

با راه اندازی نیروگاه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران مجموع برق تولیدی نیروگاه های فاضلاب شهر تهران به میزان ۱۴٫۶ مگاوات در ساعت و یا ۱۳۰ هزار مگاوات در سال خواهد رسید که برای تأمین برق یک شهر ۱۷۰ هزار نفری (معادل تأمین برق مصرفی شهر مسکونی شاهرود) است.

 

گزارش از: سیداحمد طبایی

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.