کد خبر : 98394
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
-

افزایش ضریب اشغال تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در مشهد

افزایش ضریب اشغال تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در مشهد
همزمان با افزایش موارد مثبت کووید در موج ششم بحران کرونا، میزان اشغال تخت‌های کرونایی در بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی و ICU کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافته است.
به گزارش سورپرس، رییس کمیته مراقبت و درمان قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا و بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها متأسفانه روند افزایشی دارد.
دکتر ایوب توکلیان با بیان اینکه یکی از اولین اقدامات صورت گرفته در موج ششم بحران کرونا در حوزه درمان بیماران کرونایی جداسازی مادران باردار و بیماران خاص و صعب‌العلاج مبتلا به کووید از سایر بیماران کرونایی بود تصریح کرد: در موج ششم بحران کرونا همانند ۵ موج قبلی اقدام به جداسازی بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و دیگر گروه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌همراه مادران باردار کرونایی از سایر افراد مبتلا به کووید ۱۹ بود و خدمات درمانی موردنیاز آن‌ها در مکانی مجزا از سایر بیماران کرونایی ارائه می‌شود.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام موج ششم بحران کرونا خدمات‌رسانی به بیماران غیرکرونایی بی‌وقفه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: درگیری در موج ششم بحران کرونا ما را از بیماران غیرکرونایی غافل نکرده و این گروه همانند بیماران کرونایی و در مکانی کاملاً مجزا از آن‌ها از دریافت خدمات موردنیاز بهره‌مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر می‌خواهیم که گرفتار ویروس اومیکرون نشویم باید ضمن انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا، استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.