کد خبر : 104375
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
-

افزایش بهای سوخت، هزینه سفر را برای آمریکایی‌ها بالا برد

افزایش بهای سوخت، هزینه سفر را برای آمریکایی‌ها بالا برد
 بالا رفتن هزینه سوخت و تقاضای زیاد برای خرید بلیت برای سفرهای هوایی داخلی در آمریکا، میانگین بهای بلیت را به سرعت افزایش داده است.

به گزارش سورپرس از خبرگزاری یونایتدپرس؛ شاخص اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۱ ادوب نشان می دهد که مصرف کنندگان ایالات متحده تنها در ماه مارس هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای خرید بلیت هواپیمای سفرهای داخلی پرداخت کرده اند که در مقایسه با ارقام پیش از همه گیری در مارس ۲۰۱۹ میلادی، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

کاخ سفید واشنگتن به تازگی در باره سطوح بسیار بالای تورم عمدتا در درجه نخست به علت پیامدهای اقتصادی جنگ کنونی اوکراین، هشدار داده است.

این داده ها همچنین می گویند که بهای بلیت در این مدت تا ۲۰ درصد و شمار کلی بلیت های رزرو شده تا ۱۲ درصد بالا رفته است

 

افزایش بهای سوخت، هزینه سفر را برای آمریکایی‌ها بالا برد

همچنین شمار روزهای خرید بلیت پیش از پرواز به حال عادی بازگشته و این رقم که در ژوئیه ۲۰۲۰ به ۲۰ روز کاهش یافته بود در هفته های اخیر به میانگین ۲۶ روز در ۲۰۱۹ بازگشت است.

مطابق اعلام وزارت کار ایالات متحده آمریکا، نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در دوازده ماهه منتهی به مارس گذشته به ۸.۵ درصد رسید که بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

مصرف کنندگان آمریکایی فشار تورم را در امور و خریدهای روزمره خود کاملا احساس می‌کنند چنان که هر لیتر بنزین در یک سال گذشته ۴۸ درصد، نرخ بلیط هواپیما به طور متوسط ۲۴ درصد، قیمت هر دست کت و شلوار مردانه نزدیک به ۱۵ درصد و هر کیلوگرم بیکن ۱۸ درصد افزایش یافته است.

هم زمان نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۳.۶ درصد رسیده که پایین‌ترین حد از ابتدای سال ۲۰۲۰ و پیش از آغاز دوره رکود حاصل از شیوع بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شود.

اما بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم در سال ۲۰۲۲ همچنان بالا بماند و فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را ناگزیر کند تا حتی در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ نیز به سیاست افزایش نرخ بهره ادامه دهد؛ که در صورت تحقق می‌تواند خطر وقوع رکود اقتصادی را افزایش دهد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.