کد خبر : 135439
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
-

سازمان هواشناسی هشدار داد

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر/ از شنا خودداری کنید

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر/ از شنا خودداری کنید
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال کشور هشدار داد.

به گزارش سورپرس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج هشدار داد. این شرایط از پیش از ظهر جمعه (۱۳ مرداد) شروع و تا  شنبه (۱۴ مرداد) ادامه می‌یابد و در این مدت شاهد افزایش سرعت وزش باد تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر خواهیم بود.

این وضعیت جوی روز جمعه (۱۳ مرداد) در  مناطق دور از ساحل استان گیلان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران در دریای خزر و روز شنبه ( ۱۴ مرداد) در مناطق دور از ساحل استان گیلان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر حاکم خواهد بود.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، ممنوعیت شنا ، محدودیت تردد قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت های شیلاتی، اعمال محدودیت در ورود و خروج کشتی ها به بندر و تردد کشتی‌های تجاری، اتخاذ تمهیدات لازم در فعالیتهای پشتیبانی صنایع فراساحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.