کد خبر : 136668
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
-

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

افتتاح ۴۳ پروژه کشاورزی استان تهران در هفته دولت/ بالاترین بهره‌وری آب کشاورزی را داریم

افتتاح ۴۳ پروژه کشاورزی استان تهران در هفته دولت/ بالاترین بهره‌وری آب کشاورزی را داریم
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح ۴۳ پروژه کشاورزی در این استان طی هفته دولت خبر داد و گفت: استان تهران بالاترین بهره‌وری آب کشاورزی را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سورپرس، جبرائیل برادری در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از افتتاح ۴۳ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۸۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۷۰ نفر در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها ضمن صرفه‌جویی ۲ میلیون مترمکعبی در مصرف آب، تولید محصولات کشاورزی نیز به میزان ۳۰۰۰ تن افزایش می‌یابد.
وی، یکی از رویکردهای کلان وزارت جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان دولت را هدایت کشت از فضای باز به سمت محیط‌های کنترل‌شده عنوان و تصریح کرد: با توسعه گلخانه‌ها، عملکرد در واحد سطح محصولات کشاورزی ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به رتبه نخست این استان در توسعه کشت گلخانه‌ای، گفت: در حال حاضر ۴۹۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان تهران داریم و سال گذشته ۲۷۰ هکتار به وسعت گلخانه‌های این استان افزوده شد.
برادری با بیان اینکه استان تهران رتبه نخست کشور در بهره‌وری آب کشاورزی را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در استان به ازای مصرف هر مترمکعب آب، ۲.۵ کیلوگرم محصول تولید می شود حال آنکه میانگین کشوری ۱.۵ کیلوگرم است.
وی، یادآور شد: در استان تهران یک درصد از اراضی کشاورزی کشور وجود دارد اما این اراضی ۵ درصد تولیدات کشاورزی را انجام می‌دهند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه راندمان آبیاری در سطح این استان از ۳۶ درصد به ۶۲ درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است که معادل ۸۵ درصد کل اراضی دارای قابلیت برای تجهیز به این سامانه‌ها است.
جبرائیلی همچنین تصریح کرد که این استان در ۱۲ محصول، رتبه اول تا چهارم تولیدات کشوری را بر عهده دارد.
انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.