کد خبر : 30112
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
-

بصورت مجازی صورت گرفت؛

افتتاح چهارصدمین مرکز نیکوکاری استان تهران در شهرک شاهد

افتتاح چهارصدمین مرکز نیکوکاری استان تهران در شهرک شاهد
همزمان با ایام فرخنده سالروز ازدواج آسمانی و ملکوتی حضرت علی بن ابیطالب (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) چهارصدمین مرکز نیکوکاری استان تهران در شهرک شاهد اتوبان بعثت توسط مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان تهران افتتاح شد.

به گزارش سورپرس؛‌ سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در مراسم مجازی افتتاح چهارصدمین مرکز نیکوکاری اظهار داشت: هدف از افتتاح این مراکز هم‌افزایی، نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری بین آحاد مختلف جامعه در راستای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: استفاده از توانمندی و ظرفیت‌ خیران در کنار کمک‌های مادی و معنوی کمیته امداد می‌تواند گام مثبتی در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محرومان و نیازمندان شود.

پرپنچی مراکز نیکوکاری را جبهه اصلی و خط مقدم صحنه‌ مبارزه با فقر و جلودار رسیدگی به محرومان دانست و گفت: امیدواریم با افزایش این مراکز به هزار پایگاه تا پایان سال، بتوانیم خدمت‌رسانی به جامعه را توسط خود مردم انجام دهیم و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی، بسیج، مساجد، خیران، معتمدین محلی و هم‌افزایی آنها با کمیته امداد موجبات ارائه خدمات بهینه و هدفمند به نیازمندان را فراهم می‌سازد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران مراکز نیکوکاری را پل ارتباطی بدون واسطه بین نیکوکاران، خیران و نیازمندان توصیف و بیان کرد: اگر خدمات ارائه شده به نیازمندان به صورت صحیح اطلاع رسانی شود، اعتماد عمومی مردم، خیرین و همه عزیزانی که در جبهه مبارزه با فقر گام برمی‌دارند مضاعف شده و موجبات حمایت‌های مادی و معنوی بالای آنان را فراهم می‌کند.

وی در پایان ضمن تشکر از آحاد مردم جامعه به خصوص مردم مومن و متدین تهران بزرگ که در برهه‌های حساس به مواسات و همدلی در کنار همدیگر با تعامل و مهربانی به ارتقاء فرهنگ انفاق و نیکوکاری اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال پخت و توزیع یک میلیون و ۶۰ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع ۴۳۰ هزار بسته اقلام و مواد غذایی، تهیه و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا، اهدای جهیزیه، تامین و پرداخت هزینه‌های تحصیلی مددجویان نیازمند، تامین و پرداخت هزینه‌های بیمارستانی نیازمندان، کمک در ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات، مشاوره در مباحث فرهنگی و اجتماعی با کمک مراکز نیکوکاری صورت گرفته است.

به گزارش دفاع‌پرس، حامد خیرخواهان رییس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم نیز در حاشیه این مراسم، مراکز نیکوکاری را محملی برای حضور و مشارکت کارآمدتر مردم در امورات خیر دانست و گفت: مساجد، مرکز ثقل، محور و پایگاه اینگونه اقدامات خیرخواهانه هستند.

وی شناسایی، ارتباط و تعامل با افراد تاثیرگذار مانند خیرین، معتمدین محلی و منطقه‌ای، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به منظور بهره‌وری موثرتر از پتانسیل‌های ذی‌قیمت آن‌ها در راستای حل مشکلات محرومان را نقطه عطف خدمت‌رسانی به نیازمندان دانست و آن را مایه مباهات و تفضل الهی در خدمتگزاری و نوکری مردم دانست.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.