کد خبر : 142812
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
-

افتتاح و بهره برداری پل عابر پیاده ورودی شهرداری منطقه۲

افتتاح و بهره برداری پل عابر پیاده ورودی شهرداری منطقه۲
همزمان با اعیاد شعبانیه پل عابرپیاده ورودی شهرداری منطقه۲ با حضور معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه۲، حمید رضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در این مراسم با تاکید براهمیت دسترس پذیری فضاهای شهری برای افراد کم توان جسمی گفت: منطقه دو با برنامه ریزی و اقدامات  اجرایی به عنوان یکی از مناطق پیشگام در مناسب سازی در بین مناطق ۲۲ گانه بوده و احداث این پل نیز اقدامی ارزشمند در  تکریم ارباب رجوع و شهروندان  است که می تواند رضایتمندی شهروندی و درنهایت افزایش سرمایه اجتماعی را موجب شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جامعه افراد کم توان جسمی هستند و ما نسبت به آنها وظایفی داریم تا بخشی از نیازهای آنها را مرتفع کنیم افزود: مناسب سازی شهر علاوه براینکه یکی از اقدامات مهم در شهر های توسعه یافته مورد توجه است در احادیت دینی نیز همواره تاکید شده است که جامعه باید بتواند نیازهای مردم را پاسخ بدهد،برهمین اساس  مناسب سازی فضاهای شهری باید از دغدغه به یک اصل مهم تبدیل شود.

وی افزود: اقدامات اجرایی در حوزه مناسب سازی ساختمان شهرداری منطقه ،اتفاق خوبی است و امید می رود سایر ساختمان های شهرداری که بیشترین خدمات به شهروندان ارائه می شود نیز برای افراد کم توان جسمی دسترس پذیر شود.

مهدی صالحی، شهردارمنطقه۲ با اشاره به اهتمام جدی مدیریت شهری در مناسب ساز یفضای شهری برای  تسهیل در دسترسی افراد کم توان جسمی گفت: در همین راستا کمیته مناسب سازی منطقه با برنامه ریزی این موضوع را به صورت جدی دنبال و مناسب سازی معابر و ساختمان ها حول محور برنامه از پیش تعیین شده در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ساختمان  شهرداری منطقه دراین حوزه ضعف های جدی داشت و  مراجعین سالمند و  دارای معلولیت  با مشکلات مواجه بودند  گفت:برهمین اساس دسترس پذیری ساختمان در دستور کار قرار گرفت و پل ورودی ساختمان احداث شد.

افتتاح و بهره‌برداری پل عابر پیاده ورودی شهرداری منطقه ۲

شهردار منطقه ۲ گفت: مدیریت شهری منطقه  همزمان با برنامه مناسب سازی و دسترس پذیری فضاهای شهری، درراستای مسئولیت اجتماعی خود،مناسب سازی ۳ مدرسه ویژه کودکان دارای معلولیت را نیز دنبال می کند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.