کد خبر : 88648
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
-

افتتاح قفسه مریم میرزاخانی در کتابخانه دانشگاه فناوری برونئی

افتتاح قفسه مریم میرزاخانی در کتابخانه دانشگاه فناوری برونئی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام با همکاری دانشگاه فناوری برونئی مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی و اولین بانوی دریافت کننده مدال فیلدز را با اختصاص قفسه‌ای در کتابخانه دانشگاه معرفی کرد.

گروه آموزش سورپرس مژگان فرجام شکوه؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با همکاری دانشگاه تکنولوژی برونئی دارالسلام، کورنر ایران با عنوان پروفسور مریم میرزاخانی (ریاضی‌دان ایرانی و اولین زن دارنده مدال فیلدز در جهان) را در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ افتتاح کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در این مراسم که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، رییس دانشگاه تکنولوژی برونئی و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه و سفرای کشورهای خارجی مقیم برونئی دارالسلام برگزار شد، به عنوان مهمان ویژه سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی، ضمن تاکید بر روابط خوب دو کشور در حوزه‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای آغاز همکاری‌های علمی و دانشگاهی با کشور برونئی دارالسلام اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از کشور زیبای برونئی دارالسلام، به واسطه حاکم و مردمان خوب، در کتاب‌های تاریخی فارسی همواره به نیکی نام برده شده است.

پروفسور زهره سلیمان رییس دانشگاه تکنولوژی برونئی دارالسلام هم در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از مشارکت نمایندگی‌های خارجی در غنی‌سازی کتابخانه این دانشگاه و همکاری‌های دانشگاهی استقبال کرد.

حمیرا ریگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در فرهنگ هر دو کشور، افزود: مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران و سلطان برونئی هر دو ضمن دعوت جوانان و مردم به کتابخوانی، بر این فرهنگ غنی تاکید ویژه‌ای دارند.

وی ضمن تقدیر از پروفسور زهره سلیمان،  در همکاری برای برگزاری این برنامه، همکاری‌های آموزشی و دانشگاهی میان کشورها را عامل رشد علمی دانشگاه‌ها عنوان کرد.

افتتاح قفسه مریم میرزاخانی در کتابخانه دانشگاه فناوری برونئی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام با بیان اینکه این برنامه نقطه عطفی در ارتقای همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور محسوب می‌شود، گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه شروع کرده‌ایم که با اهتمام مقامات دو کشور به نتیجه نهایی نائل خواهد شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران، ۳۱ جلد کتاب نفیس ایران شناسی، معماری اسلامی_ایرانی، مهندسی و شهرسازی، شعر و ادبیات فارسی به کتابخانه این دانشگاه به همراه، یادبود از دانشمندان برجسته ایران و نمادهایی از ایران از قبیل لباس اقوام، نخستین انیمیشن جهان و نمادهایی از اثار باستانی ایران هدیه کرده است.

انتهای پیام/۱۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.