کد خبر : 109496
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
-

سخنگوی صنعت آب کشور:

جدیدترین آمار آب مصرفی تا ۳ ماه آینده اعلام می شود/ ۱۱ میلیارد مترمکعب حقابه زیست محیطی

جدیدترین آمار آب مصرفی تا ۳ ماه آینده اعلام می شود/ ۱۱ میلیارد مترمکعب حقابه زیست محیطی
سخنگوی صنعت آب کشور از اعلام جدیدترین آمار مصرف آب در بخش های مختلف تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش ما بر تخصیص حقابه 11 میلیارد مترمکعبی محیط زیست در هر شرایطی است.

فیروز فاسم زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار سورپرس مبنی بر آخرین آمار از میزان مصرف آب در بخش های مختلف، مصرف آب در بخش های کشاورزی، شرب و صنعت را به ترتیب ۹۰، ۸ و ۲ درصد عنوان و اظهار کرد: مبنای این اطلاعات، آماربرداری دور دوم است و هنوز نتایج آماربرداری دور سوم جمع بندی و منتشر نشده است.

وی افزود: آماربرداری دور سوم برای تعیین سهم بخش های مختلف از مصرف آب کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و در ۲۷ استان کشور به پایان رسیده است اما هنوز آمار ۴ استان نهایی نشده است.

سخنگوی صنعت آب کشور با اظهار امیدواری نسبت به تکمیل این دور از آماربرداری ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده، گفت: تلاش ما این است که این آماربرداری ها هر ۵ سال تکرار شود اما به دلیل برخی از مشکلات به ویژه مشکلات مالی و نیز زمانبر بودن کار، این آمار هر ۱۰ سال اعلام می شود.

حقابه محیط زیست پس از آب شرب در اولویت دوم قرار دارد

قاسم زاده در خصوص تخصیص حقابه محیط زیست نیز خاطرنشان کرد: تامین حقابه محیط زیست پس از بخش شرب در اولویت دوم وزارت نیرو قرار دارد و ما همواره تلاش می کنیم ۱۱ میلیارد مترمکعب حقابه زیست محیطی را در هر شرایطی تخصیص دهیم مگر در مواردی که به دلیل کاهش نزولات جوی، تامین آب شرب با مشکل مواجه شود که طبیعتا حقابه محیط زیست هم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

گزارش از: سیداحمد طبایی

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.