کد خبر : 138044
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
-

اعطای گرنت تحقیقاتی به مدال آوران المپیاد دانشجویان علوم پزشکی

اعطای گرنت تحقیقاتی به مدال آوران المپیاد دانشجویان علوم پزشکی
دبیر علمی پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از اعطای گرنت تحقیقاتی به مدال آوران این دوره از المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ دکتر فرشید عابدی دبیر علمی پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از برگزاری مرحله گروهی این آزمون در روزهای ۳ تا ۷ مهرماه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری اولین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در سال ۱۳۸۸، عنوان کرد: مرحله انفرادی پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در تاریخ ۳۱ تیرماه و ۲۶ شهریورماه برگزار شده و مرحله گروهی این آزمون در تاریخ ۴ تا ۷ مهرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

عابدی با بیان این مطلب که المپیاد علمی امسال از حالت آزمون به حالت فرایند محور تغییر یافته است، افزود: پانزدهمین دوره المپیاد علمی در ۵ حیطه آموزش پزشکی، کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، مدیریت و آموزش ، علوم پایه و استدلال بالینی برگزار می‌شود.

وی گفت: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در مرحله اول انفرادی شرکت کردند که از این تعد ۶۰۰ نفر به مرحله دوم انفرادی راه یافتند و مدال آوران مرحله انفرادی بر اساس ۴۰ درصد نمره مرحله اول و ۶۰ درصد نمره مرحله دوم معرفی می شوند. همچنین در چهار حیطه ۹۰ نفر به مرحله گروهی راه پیدا کردند که در ۳۰ گروه ۳ نفره در تاریخ ۳ تا ۷ مهرماه به رقابت می پردازند.

دبیر علمی پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی افزود: در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه که از ابتدا به صورت گروهی بوده ۳۰ گروه به رقابت انتهایی راه یافتند.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی تصریح کرد: در المپیاد علمی سال جاری تغییراتی نسبت به ۱۴ دوره قبل داشتیم که قابل توجه است. در اولین تغییر ، المپیاد پانزدهم از آزمون رقابتی به حالت فرایند محور تغییر یافته است و هدف اصلی المپیاد شناسایی نخبگان در راستای حل مسائل علمی و مشکلات نظام سلامت همراه با خلاقیت منجر به نوآوری است.

عابدی گفت: برای شرکت در این رقابت علمی دانشجویانی که معدل بالای ۱۵ داشتند و یا از طریق معاون آموزشی دانشکده و یا مرکز EDC معرفی شدند اجازه شرکت در المپیاد را داشتند این غربالگری اولیه در جهت ورود دانشجویان تا سطح قابل قبول در المپیاد علمی بود.

دبیر علمی پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در مرحله برگزاری آزمون های المپیاد علمی هم تغییراتی انجام شده که می توان به برگزاری آزمون هوش و استعداد تحصیلی در مرحله اول آزمون انفرادی اشاره کرد.

وی گفت: در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه با توجه به هدف اصلی در راستای تولید محصول و ارائه خدمات، در خصوص این حیطه فقط آزمون گروهی برگزار می شود و تمامی افراد حاضر در این حیطه در صورت موفقیت، صاحب مدال می شوند.

عابدی افزود: تغییر دیگر اینگه موضوعات انتخابی برای برگزاری آزمون در حیطه های مختلف همسان و همسو با یگدیگر هستند. همچنین در حیطه مدیریت، مرحله اول کار گروهی برگزار شد و در مورد حیطه های آموزش پزشکی، استدلال بالینی و علوم پایه، مرحله اول کار گروهی حذف و انتخاب شوندگان فقط یک مرحله گروهی دارند.

دبیر علمی پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از برگزاری مرحله توانمند سازی بعد از مرحله گروهی پانزدهمین دوره المپیاد علمی خبر داد و افزود: مدال آوران المپیاد علمی بعد از مرحله گروهی در یک دوره آموزشی به مدت ۶ هفته شرکت می کنند تا بتوانند توانمندی لازم برای حضور در مرحله آخر و اجرایی کردن پروژه های خلاقانه خود را داشته باشند.

به گفته وی در مرحله آخر به مدال آوران گرنت تحقیقاتی داده می شود تا بتوانند با کمک یکی از اساتید نخبه در راستای تبدیل ایده های خود به محصول و یا حل چالش های نظام سلامت سهیم باشند.

عابدی گفت: هدف اصلی از برگزاری المپیاد علمی، امید آفرینی در بین نخبگان، شبکه سازی علمی و استفاده از ظرفیت مدال آوران در ارتقا علمی و حل مشکلات نظام سلامت است. در تلاش هستیم تسهیلاتی برای مدال آوران المپیاد علمی در فرایند جذب هیات علمی برای دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.