کد خبر : 92875
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
-

اعطای وام ۲۰ میلیونی دانشجویان اختصاص می‌یابد

اعطای وام ۲۰ میلیونی دانشجویان اختصاص می‌یابد
دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه دانشجویان بتوانند شهریه خود را پرداخت کنند انواع تسهیلات را در نظر گرفته است.

به گزارش سورپرس، دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد تا سال ۱۴۰۴ به دانشگاه سرآمد در حوزه کارآفرینی و حل مسئله تبدیل شود و در این مسیر برنامه ۵ ساله‌ای نگاشته شده است. برای محقق شدن این هدف نیاز است که علاقه‌مندان به تحصیل وارد این دانشگاه شوند. البته این دانشگاه خصوصی است و دانشجویان برای تحصیل در آن باید شهریه پرداخت کنند. به گفته روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ در آینده دانشگاه آزاد اسلامی فقط باید با شهریه بچرخد و مردم با اشتیاق شهریه پرداخت کنند چراکه قطعا اگر والدین بدانند که فرزندشان با ۲۰ میلیون شهریه در انتها شاغل می‌شوند و کار خواهد داشت، شرکت تاسیس خواهد کرد و اشتغالزایی خواهد کرد با طیب خاطر شهریه پرداخت می‌کنند.

با این حال برای اینکه همه دانشجویان بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند، تسهیلات ویژهدر نظر گرفته شده است. در این مسیر صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع دغدغه دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها برای تأمین شهریه، زمینه‌های پرداخت شهریه به‌صورت اقساطی فراهم کرده است. این صندوق برای دستیابی به این مهم انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان‌قیمت و کمک‌هزینه شهریه دانشجویان انعقاد کرده است.

به گفته سیدهادی سیدفضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویی و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشجویان جدیدالورود و حتی پذیرفته‌شدگان سنوات گذشته مطابق تفاهم‌نامه‌های منعقده با دو بانک می‌توانند برای مقطع کاردانی تا سقف ۵ میلیون تومان، کارشناسی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ۱۵ میلیون تومان، دکتری تخصصی و حرفه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان از این وام‌ها بهره‌برداری کنند.

وام‌های میان‌مدت به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای بازپرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود

از طرفی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این امکان را دارند که از منابع صندوق رفاه دانشجویان در وزارت علوم استفاده کنند. سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح می‌کند: «دانشجویان جدیدالورود مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از انواع وام‌های قرض‌الحسنه شهریه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از محل منابع داخلی صندوق رفاه و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد، وام‌های بلندمدت قرض‌الحسنه شهریه وزارتین علوم و بهداشت استفاده کنند.»

وام‌های کوتاه‌مدت و ۳ تا ۶ ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه‌حساب شود. وام‌های میان‌مدت به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای بازپرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شود. وام‌های بلندمدت نیز در اختیار دانشجویانی قرار می‌گیرد که در حین تحصیل قادر به تأمین و پرداخت شهریه و اقساط قرض‌الحسنه خود نیستند.

بر این اساس دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مقطع کاردانی تا سقف دو و نیم میلیون تومان، کارشناسی تا سقف هفت و نیم میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ده میلیون تومان و دکتری تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

وام ضروری یکی از وام‌هایی است که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند، وام ضروری صرفاً برای عمل جراحی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو بیماری‌های خاص و زایمان است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.