کد خبر : 958
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
-

اعتراض به نحوه برگزاری آزمون EPT/ دانشگاه آزاد پاسخگو نیست!

اعتراض به نحوه برگزاری آزمون EPT/ دانشگاه آزاد پاسخگو نیست!

چرا مرکز آزمون دانشگاه آزاد تصویر پاسخنامه دانشجویان را همزمان با اعلام نتایج در دسترس دانشجویان قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه سورپرس، صبح دیروز جمعه ، هفدهم آبان ماه آزمون EPT به صورت همزمان در تهران و چند شهر دیگر کشور همچون کرج ، رشت، مشهد ، تبریز و اصفهان برگزارشد.

این آزمون که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد ملزم به شرکت در این آزمون می باشند، مورد اعتراض دانشجویان است و آنان معتقدند که این آزمون فقط استانداردهای علمی بوده و برعکس آن چه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان منابع آزمون معرفی کرده است ؛ از آن منابع سوال طراحی و ارائه نمی‌شود.

آن چه بیش از همه مورد اعتراض دانشجویان است این است که چرا مرکز آزمون دانشگاه آزاد تصویر پاسخ نامه دانشجویان را همزمان با اعلام نتایج در دسترس دانشجویان قرار نمی دهد و این عدم دسترسی به تصویر کارنامه شائبه لایه های پنهان در برگزاری آزمون را قوت می بخشد.

اشاره می شود که در روز برگزاری آزمون در تمامی مراکز برگزاری عده ای افراد سودجو باپرسه زدن در مقابل درهای خروجی ضمن معرفی خود و با طرح بسته‌ای قبولی داوطلبان آزمون زبان را تضمین می نمایند. این عده برای این بسته مبلغی بیش از ۱۰میلیون تومان را از داوطلبان مطالبه کرده و در عوض قبولی آنان را تضمین می نمایند.

بنا براین گزارش، آزمون ای پی تی که چندین هزار دانشجوی دانشگاه آزاد را با چالش جدی روبه رو کرده است، مستلزم تدابیر بهتری از سوی مسئولان است که به جای اینکه دانشجویان مقطع دکتری درگیر پورپوزال و رساله خود باشند باید ماه ها درگیر این آزمون باشند، که هیچ دردی را دوا نمی‌کند جز اینکه استرس زیاد برای دانشجویان به همراه داشته باشد و انرژی زیادی ازآنها بگیرد.

متاسفانه دانشگاه آزاد به خاطر منبع درآمد خوبی که از این آزمون کسب می کند، به انحاء مختلف و برگزاری کلاس و … نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه فضا را برای شیادان زیادی هم در سطح جامعه باز کرده است، که  در این خصوص برخی موسسات به ظاهر آموزشی با درخواست های چندین میلیونی ادعا می کنند که قبولی تضمینی ای پی تی را به آنها واگذار کنند و نکته مهمتر اینکه می گویند با پرداخت رقمی بین  ۱۵ تا ۲۰ میلیون فردی را جای متقاضی آزمون، سر جلسه می فرستند که تشابه ظاهری هم با او داشته باشد.

به گزارش سورپرس چندین متخلف در آزمون ای پی تی روز جمعه (۱۷ آبان) شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.