کد خبر : 91592
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

چند خبر از شبکه های تلویزیونی برون مرزی؛

اعتراض به «توافق شرم» و نگرانی اسرائیل از نزدیکی ایران و امارات

اعتراض به «توافق شرم» و نگرانی اسرائیل از نزدیکی ایران و امارات
برنامه «جریان خاورمیانه» شبکه پرس‌ تی‌وی اعتراض مردم اردن به «توافق شرم» و سفر مشاور ارشد امارات به ایران را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «جریان خاورمیانه» به تهیه‌کنندگی و اجرای مروه عثمان نگاهی دارد به اعتراض هزاران اردنی به قرارداد میان اردن و رژیم صهیونیستی که به «توافق شرم» معروف شده است. تظاهرکنندگان اردنی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را خیانت به آرمان‌های فلسطین می‌دانند.

رائد العمری روزنامه نگار از امام به عنوان کارشناس این بخش برنامه درباره عوارض و عواقب این توافق برای اردن سخن می‌گوید و به این پرسش مروه عثمان پاسخ می‌دهد که آیا خشم عمومی مردم اردن، دستگاه حاکم این کشور را از اجرای این توافق منصرف نخواهد کرد؟

بخش دوم برنامه هم به بهانه سفر هفته گذشته طحن بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات به ایران، به بررسی دلایل و نتایج این سفر می‌پردازد.

مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، از ایران به کشور مهم و قدرتمند در منطقه یاد کرد و بر اهمیت توسعه و توسعه روابط دوجانبه تاکید نمود.

محمد سلطانی‌نژاد، استاد دانشگاه تهران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی به عنوان مهمان این بخش برنامه به بررسی تاثیرات استحکام روابط میان ایران و امارات بر مناسبات منطقه‌ای و نگرانی رژیم صهیونیستی از این موضوع خواهد پرداخت.

اعتراض به «توافق شرم» و نگرانی اسرائیل از نزدیکی ایران و امارات

برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت ۱۰:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۳:۰۰، پنج‌شنبه ساعت ۱۸:۰۰، ۰۳:۰۰، جمعه ساعت ۱۲:۰۰ و شنبه ساعت ۰۵:۰۰ خواهد بود.

 

سالخوردگی در ایران و عواقب جبران‌ناپذیر آن

 

همچنین برنامه «ایران امروز» شبکه پرس تی‌وی در این قسمت به موضوع سالخوردگی جمعیت در ایران و عوارض آن می پردازد. برنامه «ایران امروز» به تهیه‌کنندگی ساتراپ شجاعی این هفته به نقد و بررسی معضل سالخوردگی جمعیت در ایران، اثرات و عوارض منفی و دلایل پدید آمدن آن می‌پردازد.

کبری خزعلی رئیس کانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس و رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده و حجت الاسلام مهدی عبداللهی جامعه شناس به عنوان مهمانان این هفته برنامه، ضمن تشریح هرم جمعیتی کشور از پیش از انقلاب تا به امروز، به بررسی اجرای طرح «فرزند کمتر زندگی بهتر» در دهه هفتاد و عواقب جبران‌ناپذیر آن می‌پردازند.

دلایل تاکید نظام و لزوم فرزنددار شدن،  بررسی قانون مصوبه مجلس و نتیجه اقدامات تشویقی سایر کشورها برای افزایش جمعیت دیگر محورهای گفت‌وگوی لیلا فرامرزی، مجری ایران امروز با کارشناسان این برنامه را تشکیل می‌دهد.

برنامه «ایران امروز» به تهیه‌کنندگی ساتراپ شجاعی سه‌شنبه ساعت ۰۰:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۵:۰۰، ۱۲:۰۰ و ۱۶:۰۰، پنج‌شنبه ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۹:۰۰ و جمعه ساعت ۱۶:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

 

انتخابات ریاست جمهوری شیلی در «سنتز» هیسپان تی‌وی

 

به گزارش سورپرس، برنامه این هفته «سنتز» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به بررسی انتخابات ریاست جمهوری شیلی می پردازد.

برنامه «سنتز» که به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می پردازد، در این قسمت به مرور انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشور شیلی که به دور دوم کشیده شد، اختصاص دارد.

انتخابات ریاست جمهوری اخیر شیلی را که در تاریخ ۲۱ نوامبر برگزار شد، می توان به عنوان «دو قطبی» ترین انتخابات از زمان سقوط دیکتاتوری در این کشور قلمداد کرد.

«خوزه آنتونیو کاست» از حزب راستگرا با کسب حدود ۲۸ درصد آراء بر رقبا پیشی گرفت و به دنبال او «گابریل بوریک»، با اختلافی کم در جایگاه بعدی قرار گرفت. با این وجود، از آنجا که  آرای هر دو کمتر از میزان آرای تعیین کننده بود، انتخابات به دور دوم کشیده شد که قرار است در تاریخ ۱۹ دسامبر برگزار شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی وی به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور، پنجشنبه ۲۵آذر ساعت ۳:۰۰ بامداد به وقت تهران به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات ۱۰:۰۰و ۱۹:۰۰ و روز جمعه ساعت ۱۲:۰۰ بازپخش می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.