کد خبر : 58867
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
-

اصلاحیه لایحه بودجه سه شنبه تقدیم مجلس می‌شود

اصلاحیه لایحه بودجه سه شنبه تقدیم مجلس می‌شود
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت به احتمال زیاد لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ را روز سه شنبه به مجلس تقدیم می‌کند.
به گزارش سورپرس، محمد حسین فرهنگی ، سخنگوی هیات رییسه‌ی مجلسامروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بر اساس اطلاعات غیر رسمی؛ قرار است که بحث ارائه لایحه اصلاحی بودجه سال آینده کل کشور در دولت نهایی شود و اگر این اتفاق بیفتد؛ روز سه شنبه می‌توانیم آن را اعلام وصول کنیم. سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس برای بررسی لایحه بودجه ارسالی؛ بر اساس آیین نامه داخلی عمل خواهد کرد.
وی همچنین از بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در جلسه علنی فردا یکشنبه خبر داد و گفت: این طرح به دلیل اینکه مواردی از قانون حمایت از تولید مسکن و همچنین برخی از احکام مربوط به قوانین بالادستی در نظر گرفته نشده بود؛ به کمیسیون بازگشت و با اصلاحاتی که در کمیسیون صورت گرفت مجددا در صحن علنی بررسی می‌شود.
پاسخ به شبهات سفر قالیباف به روسیه
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره شبهات و ابهاماتی که درباره سفر رئیس مجلس به روسیه در برخی رسانه‌ها مطرح شد، گفت: دعوت از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به روسیه؛ از همان روز‌های آغاز مجلس به عمل آمد و زمان بندی آن هم همین زمانی بود که انجام شد. او افزود: موضوعات مهمی در این سفر مورد بحث قرار گرفت؛ آنچه جدید و قبلا پیش بینی نشده بود؛ رساندن نامه مقام معظم رهبری بود. وی در ادامه گفت: این نامه در شرایط خاصی ارسال شد که در موضوع برجام مسائل مهمی داریم و مسائلی در رابطه با ارتباط با شرق و همچنین مصالح کشور در این زمان مطرح است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بر همین اساس؛ تاخیر در انجام این سفر به صلاح نبود و بر اساس پروتکل از پیش تعیین شده دیپلماسی؛ این سفر انجام شد.
فرهنگی گفت: چون وزارت امور خارجه نتوانست هماهنگی مناسبی را انجام دهد؛ تحویل نامه مقام معظم رهبری به رئیس مجلس دومای روسیه اتفاق افتاد که این امر با هماهنگی قبلی انجام شد و اتفاق جدیدی نبود.
 وی افزود: حاشیه‌هایی که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در این زمینه ایجاد شد؛ نادرست بود و این سفر دستاورد‌های خوبی داشت.
 فرهنگی گفت: در این سفر رئیس مجلس ۹ نشست داشت که عمده آن با طرف‌های روس بود؛ چند جلسه نیز با سرمایه گذاران ایرانی در روسیه و سرمایه گذاران روسی که می‌توانند در ایران فعالیت کنند؛ صورت گرفت.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین توجه به شرق و همکاری با کشور‌های همسایه را در اولویت روابط ذکر کرد و گفت: ما باید نحوه نگاه به غرب را اصلاح کنیم؛ در کنار هر نگاهی که به غرب داریم باید به شرق هم داشته باشیم؛ برخی از اشتباهات دیپلماسی و اقتصادی را در گذشته در برجام متوجه شدیم؛ آن زمان بسیاری از قرار‌های خود را با شرق کمرنگ کردیم و آن‌ها هم دلخور شده اند که آثاری نیز برای ما داشت و نباید تکرار نکنیم.
 فرهنگی افزود: این اتفاق نباید تحت هیچ شرایطی دیگر صورت نگیرد؛ پیام ما به شرق این است که تلاش خواهیم کرد که هر توافقی را که انجام می‌دهیم بر سر آن باشیم و هر تصمیمی را که می‌گیریم؛ تداوم داشته باشد.
دو پیشنهاد مهم درباره طرح حمایت از مسکن در مجلس

فرهنگی درباره تصمیمات این روز‌های مجلس درباره مسکن گفت: در حالی که به دلیل مشکل عرضه و تقاضا بازار مسکن کشور با نا به سامانی‌هایی همراه است. مصوبه‌ای در مجلس قصد حل مشکل عرضه را دارد که دو پیشنهاد مهم در آن مطرح است.
پیشنهاد اول الزام دولت به حمایت از تولید سالانه یک میلیون مسکن در کشور و پیشنهاد دوم تشکیل صندوق ملی برای حمایت از تولید مسکن است. البته پیشنهاد‌های دیگری هم مطرح شده که در حال بررسی است.

طرح شفافیت آرای نمایندگان دوباره مطرح می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به حواشی رای نیاوردن طرح شفافیت آرای نمایندگان، واکنش نشان داد و گفت: اکثریت نمایندگان به طرح شفافیت آرای نمایندگان رای دادند، اما از آنجا که برای تغییر آیین نامه داخلی مجلس نیاز به دو سوم آرا است، سه رای کمتر آورد. اما بزودی با لحاظ شرایط آیین نامه دوباره این طرح با اصلاحاتی جزئی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.