کد خبر : 18624
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
-

محمود خسروی وفا اعلام کرد:

از برنامه های ورزشی عقب نیستیم

از برنامه های ورزشی عقب نیستیم
خوشبختانه ورزش جانبازان و معلولان با برنامه ریزی منظم از برنامه‌های خود عقب نمانده است.

به گزارش سورپرس، آقای محمود خسروی وفا، رییس کمیته ی ملی پارالمپیک، در گفتگویی عنوان کرد: امیدوارم در سال جدید که در پیش رو داریم با توجه به برگزاری المپیک و پارالمپیک از ابتدا تا انتهای سال خبر‌های خوش ورزشی داشته باشیم و به غیر از خبر‌های خوش ورزشی خبر‌های شاد و پرانگیزه و پر امید در موضوعات مختلف را دنبال کنیم تا بتوانیم به آرمان‌های خود دست یابیم.
وی ادامه داد: درباره ورزش پارالمپیک آنچه که مسلم است بر مبنای پیش بینی‌ها و سیاست‌هایی که داشتیم ما از برنامه‌ها عقب نیستیم باید بگویم به عبارتی جلو هستیم و مشکل خاصی در سال ۹۸ نداشتیم.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود:​ البته موضوع ویروس کرونا به هر حال کندی در فعالیت‌های ورزشی به وجود آورد چه در ایران و چه در سطح دنیا، چه در المپیک و چه در پارالمپیک و، چون عمومی بوده امیدواریم ضربه سنگینی برای ورزش به همراه نداشته باشد و بتوانیم در مدت باقی مانده جبران کنیم و به اهدافی که پیش بینی کرده بودیم که حفظ ارتقاء جایگاه خودمان در بازی‌های پارالمپیک است برسیم.

*فدراسیون جانبازان و معلولان در سال ۹۸ در مجموع معدل خوبی کسب کرد.
آقای خسروی وفا درباره عملکرد فدراسیون جانبازان و معلولان در سال ۹۸ گفت:​ در مجموع به این فدراسیون معدل خوبی می‌دهیم هر چند این فدراسیون چند صباحی را با سرپرست هدایت می‌شد و انتخابات این فدراسیون بنا بر دلایل واضح و مشخص در اسفند برگزار شد البته به طور کلی قبل از المپیک تغییر تحول در هر فدراسیونی که بناست حضور مقتدرانه‌ای در المپیک داشته باشد یک چالش و کاستی را به وجود خواهد آورد.
وی افزود: امیدواریم با آمدن رئیس جدید انگیزه‌ای شود که بتوانند این چالش را جبران کنند و مشکلی پیش نیاید و جا دارد از رئیس سابق تشکر کنیم به هر حال آنچه در بضاعت داشت انجام داد، اما این مدتی که این فدراسیون با سرپرست هدایت شد مشکلاتی را برای کار‌های کیفی ورزشی به وجود آورد.

*سهمیه‌های کسب شده پارالمپیک در سال قبل همچنان پابرجاست.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت:​ سهمیه‌هایی که سال قبل گرفتیم پابرجاست به هر حال در اسفند دو اعزام ما انجام نشد که هم تثبیت کلاس بندی‌ها و هم کسب سهمیه بود، برنامه‌هایی هم اردیبهشت و خرداد امسال باید برگزار می‌شد که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا لغو شد که البته بر اساس دستورالعمل کمیته بین المللی پارالمپیک این برنامه‌های لغو شده جبران می‌شود.
آقای خسروی وفا افزود:​ در دستورالعمل کمیته بین المللی آمده است که برای جبران برنامه‌های لغو شده با اعتمادی که به کمیته‌های کشور‌ها می‌شود این کمیته‌ها نام نویسی از ورزشکاران خود را انجام می‌دهد و با برگزاری رقابت‌های داخلی و ثبت رکورد‌هایی مطابق با رکورد‌های پارالمپیک سهمیه به ورزشکاران تعلق می‌گیرد.

*فوتبال پنج نفره به طور قطع به پارالمپیک اعزام نمی‌شود.
وی درباره اعزام نشدن تیم فوتبال نابینایان و کم بینایان توضیحاتی داد و در این راستا گفت: باید بگویم پرونده فوتبال پنج نفره بسته شد که اینجا جا دارد از بازیکنان و کادر فنی این تیم عذرخواهی کنم، زیرا قطع به یقین کوتاهی از طرف مدیران بود و ما این را پذیرفته ایم و از این بابت عذر خواهی می‌کنیم و باید بپذیریم که می‌توانست این موضوع بهتر از این مدیریت شود به هر حال ما به نظر جمع احترام گذاشتیم و به هر تصمیمی که گرفته شد پاسخ مثبت دادیم.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: به طور قاطع می‌گوییم این تیم در پارالمپیک حاضر نمی‌شود، اما بر اساس تجربه‌هایی که از گذشته داریم با انصراف یک تیم یک امیدی برای تیم‌های بعدی به وجود می‌آید، اما نباید با شاید و اگر تصمیم بگیریم و می‌گوییم پرونده بسته شده است و خودشان را برای مسابقات دیگری بعد از پارالمپیک توکیو باید آماده کنند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.